• Linnis04

    När såg ni något på VUL?

    Som frågan lyder: när kunde ni se något på vul? Jag fick positivt gravtest förra onsdagen (så var det supersvagt så det gick knappt att se), innan dess har det varit negativt. Vet inte vilken vecka jag borde vara i då? hcg ökade som normalt i början av denna veckan då jag tog blodprover. Än syns dock inget på ultraljud. Känner mig helt uppgiven och känns som jag antingen fått missfall eller utomkveds. Någon som kan dela med sig av sina upplevelser? 


    mvh en mycket otrolig tjejGråter

  • Svar på tråden När såg ni något på VUL?
  • Anonym (Sanna)

    Vad låg ditt hcg på? Vid 1000 hcg ska hinnsäck synas.

    svårt att säga något annat när du inte vet hur långt gången du är? Det framgår inte heller varför du är så oroligt att något är fel, har du haft blödningar, smärtor eller liknande. Vad har läkaren sagt vid undersökningen?

    Att hcg ökar som det ska är ju ett väldigt bra tecken!

  • Anonym (Frida)

    Kan du förklara varför du är så stressad? Vänta några veckor och sen gör du ultraljud. De flesta gravida springer ju inte och gör ultraljud så fort de fått positivt på stickan, utan oftast väntar man med ultraljud tills v 12 då man gör KUB. 

  • Linnis04

    #12 
    Jag hade 1200 i hcg igår och än kan man inte se något mer än en uppklaring Rynkar på näsan
    Är orolig då jag troligtvis haft en livmoderinfektion innan, vilket ökar risken för utomkveds :(
    iInga blödningar eller smärtor, endast lite ont i ländryggen och molvärk!

  • Linnis04

    #13
    Jag är stressad för att jag har en högre risk för utomkveds! Vill helst upptäcka det i tid i så fall så jag slipper operera bort en äggledare Gråter

  • fjanten
    Linnis04 skrev 2023-03-18 12:42:34 följande:

    #12 
    Jag hade 1200 i hcg igår och än kan man inte se något mer än en uppklaring Rynkar på näsan
    Är orolig då jag troligtvis haft en livmoderinfektion innan, vilket ökar risken för utomkveds :(
    iInga blödningar eller smärtor, endast lite ont i ländryggen och molvärk!


    Du hade ju någon tråd tidigare där du skrev när du haft ägglossning o.s.v., så vad menar du att du ätit för piller som gör att du har svårt att veta hur långt gången du är?
  • Linnis04

    Det är då jag gissar att jag kan ha haft ägglossning med tanke på när mitt test blev positivt :)

  • Anonym (Lis)

    Jag skulle gissa att du var på 4+1 när du gjorde vul. Om jag räknar utifrån när jag själv plussade svagt, men det är som sagt en gissning. Men det hade ju förklarat varför det inte syntes så mycket, konstigt dock att inte din bm sa nåt om när de förväntar se nåt...

  • Linnis04

    Någon annan med erfarenhet utifrån tidiga VUL? Vad kunde ni se?Glad

  • Misstaget

    i mitt fall bokade jag tid i vecka 8 för tidigt ultraljud, då såg man allting och ett tickande hjärta. 

  • Linnis04

    Nu syns en gulesäck inuti hinnsäckenGlad det är det väl inte vid utomkveds?

  • Anonym (Lis)

    Jag tänker att om det hade suttit på fel ställe så hade hon dels haft svårt att hitta det och dels sagt att den inte satt rätt.

  • Linnis04

    såklart. Den här tråden handlar inte om det. Jag undrar mer om hinnsäcken under tidiga VULGlad

Svar på tråden När såg ni något på VUL?