• Anonym (Mamma)

Bonusmamman snokar i telefonen

Varje gång min dotter åker till sin pappa så är "hon" alltid online några minuter under skoltid och läser meddelanden.  Dottern har inte med sig mobilen i skolan och hon har inte varit sjuk. Bonusmamman är hemma hela dagarna medan pappan jobbar så det behövs ingen raketforskning för att förstå vem som är inne i mobilen och snokar. 

Att prata med pappan och/eller bonusmamman är inget alternativ. Dottern befinner sig i en stark lojalitetskonflikt så jag kan inte heller prata med henne utan att hon hamnar i kläm. Så vad gör man i denna situationen? Är det bara att inte låta henne ta med sig mobilen som gäller? 

• Svar på tråden Bonusmamman snokar i telefonen
  • Anonym (M)

Självklart måste du ta upp att någon läser meddelanden och är inne i hennes mobil när hon inte har mobilen med sig. Det är så otroligt kränkande för dottern. Du behöver ju inte anklaga någon specifik utan ta upp vad du noterat. Be dottern att byta lösenord. 

• Anonym (S)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-03-17 17:22:23 följande:

Varje gång min dotter åker till sin pappa så är "hon" alltid online några minuter under skoltid och läser meddelanden.  Dottern har inte med sig mobilen i skolan och hon har inte varit sjuk. Bonusmamman är hemma hela dagarna medan pappan jobbar så det behövs ingen raketforskning för att förstå vem som är inne i mobilen och snokar. 

Att prata med pappan och/eller bonusmamman är inget alternativ. Dottern befinner sig i en stark lojalitetskonflikt så jag kan inte heller prata med henne utan att hon hamnar i kläm. Så vad gör man i denna situationen? Är det bara att inte låta henne ta med sig mobilen som gäller? 

Hur vet du att hon snokar? 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (M) skrev 2023-03-17 17:30:42 följande:

Självklart måste du ta upp att någon läser meddelanden och är inne i hennes mobil när hon inte har mobilen med sig. Det är så otroligt kränkande för dottern. Du behöver ju inte anklaga någon specifik utan ta upp vad du noterat. Be dottern att byta lösenord. 

Har både frågat dottern försiktigt och bytt lösenord. Inget av det har hjälpt.
  • Anonym (Hmm)

Säg till dottern att ta med mobilen till skolan men lämna in den till läraren under dagen. 

• Anonym (Mamma)
    Anonym (S) skrev 2023-03-17 17:32:09 följande:
    Hur vet du att hon snokar? 
    Eftersom det står i appen när hon senast var online och när meddelandena har lästs. Hon har då varit i skolan, men mobilen har stannat hemma så hon kan omöjligt ha varit online vid tillfällena. 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-03-17 17:38:01 följande:

Säg till dottern att ta med mobilen till skolan men lämna in den till läraren under dagen. 

Hon får inte det för dem.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-03-17 17:41:30 följande:
    Eftersom det står i appen när hon senast var online och när meddelandena har lästs. Hon har då varit i skolan, men mobilen har stannat hemma så hon kan omöjligt ha varit online vid tillfällena. 
    Varför håller du koll när du vet att hon är i skolan? Vad är det för app?
  • Anonym (ööö)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-03-17 17:22:23 följande:

testa att mobilen är kvar hos dig nästa gång. Men du måste ju kunna prata med dottern. 
  • Spucks

Hur gammal är dottern och hur är hennes relation till bonusmamman?

• Anonym

Hör av dig till pappan och skriv något i stil med
    "Skolan har ju mobilförbud men jag har ändå noterat att hon är online under skoltid. Jag förstår inte hur det kan komma sig? " 
    Låt bara orolig och förvirrad. Antyd inte ens att du misstänker bonusmamman

Svar på tråden Bonusmamman snokar i telefonen