• Sat 18 Mar 2023 17:40
    815 visningar
    0 svar
    0
    815

    Mående efter diskbråcksoperation

    Hej forumet 

    Jag blev opererad för L5-S1 vänster diskbråck för exakt 3 veckor sedan. Första veckan var det mer ryggproblem och mer uttalade/förändrade bensymton ( men den värsta smärtan som var innan är borta sedna operationen) vilket är tydligen normalt pga svullnad efter operationen

    kommit igång med promenader på ca 300-400 m. Kanske 2-3 gånger on dagen , även sjukgymnastik men upplevde att övningar var för jobbiga så jag pushade inte. 


    för 3 dagsr sedan kom ett ordentligt bakslag. Av ingeting. Har kraftig smärta till vänster från ländryggen, ingen utstrålning bara där. Men så kraftig att jag nästan blir svimfärdig efter promenad på 100 m 
    ingen feber, själva såret är bra, benet känns bättre. 
    Hur mådde ni efter en sån operation? Hur snabbt kom ni igång med promenader och sjukgymnastik? Jag tog kanske för myxlet och 400 m x3 om dagen är för hårt? 


    enligt läkaren och sjukgymnasten ska man i princip vara återställd på 2-3 vexkor vilket är helt oförståeligt för mig då jag blir helt slut i ryggen efter 15-20 minuters aktivitet hemma, klarar av 5 minuters bilkörande 
    hur mådde ni?

Svar på tråden Mående efter diskbråcksoperation