Inlägg från: Anonym (Hin håle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hin håle)

Hur mycket ska min sambo bidra?

Anonym (Pappa) skrev 2023-03-19 22:09:49 följande:
    Eftersom det enda jag vet om TS sambo är att TS tycker atg hon betalar gör lite så har jag ingen vidare åsik om huruvida det är fel. Däremot så anser jag att det är lätt vansinnigt att ha 30 papp i utgifter när man har 35 in.

I en ideal värld gör alla vad de kan för att försörja sig själva och din familj och har då pass låga utgifter att familjen klara dig på en sjuklön i ett par månader. Vi lever inte i en ideal värld. Delar av TS utsagor verkar inte stämma något vidare, vare dig det är ha eller hans sambo som döljer något, och blir TS sjuk kommer det bli kärvt. Det ligger lika mycket på att de lever med för höga utgifter som att TS sambo inte har mer inkomster. Egentligen borde deras utgifter matchad till hennes låga inkomst, inte hans höga. 
    Fast av de 30k kr är hälften av utgifterna hennes. Alltså har han 20k kr kvar när hans del är betald, alltså ligger inte vansinnet på hans utgifter utan hennes inkomst. 
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Ines) skrev 2023-03-19 23:06:55 följande:
    Säger du så till andra som, av en eller annan anledning, inte kan arbeta pga sjukdom? Att de är ansvarslösa och har varken självaktning eller sinne för rättvisa? 
    Jag skulle absolut göra det utefter de förutsättningar som TS nämner, ja! 
  • Anonym (Hin håle)
    Deeelicious skrev 2023-03-20 08:43:07 följande:
    Har ni barn ihop och du Älskar och litar på henne så är du rätt märkligt funtad om du anser att hon ska ?bidra? till dig!

Hon sköter allt hushållsarbete, lagar maten och har för fan fött dina BARN! Ha gemensam ekonomi och sluta tjafsa om onödiga saker.

Varför arbetar hon inte?
    Oj du slant lite med.tangenterna ser jag, du råkade svära och skriva med versaler. Har du läst TS inlägg i tråden? 
    Frugan sköter enligt utsago långt ifrån allt hushållsarbete, och ekonomi är väl inte onödigt? Gud bevare vilket klassförakt du visar när så många har det så svårt. 
    Du behöver ju inte strö salt i såren på de som går back varje månad bara för att pengar är oviktigt för dig!
Svar på tråden Hur mycket ska min sambo bidra?