Inlägg från: Anonym (Narcoffer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Narcoffer)

Pappan missköter sonen

Jag har ett barn, som var tvungen att vara hos sin pappa ungefär en helg i månaden. Han krävde inte mer än så, tack och lov, men han var ändå noga med att han skulle ha "sin" helg. Det var ungefär som med din son. Lämnad ensam i bland, fick antingen inget att äta eller alldeles för mycket. Pappan jobbade och lämnade barnet med pappans nya kvinna. Sedan var ju pappan inte så snäll heller utan skällde på barnet och använde öknamn.

Jag pratade med barnet och talade om att ingenting var för evigt. Barnet skulle bli äldre och vid 10 år skulle barnet få lite att säga till om. Vid 12 skulle soc lyssna på barnets vilja och vid 14 skulle barnet få bestämma själv angående umgänget.
    Vid varje besök packade jag ner en enkel mobil med kontantkort. Barnet fick nämligen inte ringa mig på pappans helg, så mobilen var en livlina vid nödfall. Jag packade också ner lite frukt och mjukbröd. Något att äta som inte krävde kylskåp helt enkelt.

Ett par gånger, när pappan var extra sur på mig, då sade han att han skulle begära att få boendet för barnet. Jag diskuterade inte utan svarade bara Jaså. Sedan hände inget mer. Varje månad som gick var en månad närmare barnets självbestämmande, och pappan fick aldrig ändan ur vagnen för att begära något boende.

Svar på tråden Pappan missköter sonen