• Anonym (Aldrig dejtat)

Vill våga dejta.. tror jag?

Jag har aldrig dejtat någon.
    Tänker ofta att jag ska försöka våga gå på en dejt, men det blir aldrig av.

Jag har varit medlem på en dejtingsida. En person därifrån ville att vi skulle ses, men jag kände verkligen NOLL attraktion så jag ville inte ens mötas.

Jag har aldrig ens kysst någon.. (typ).
    Men jag VÅGAR inte dejta, och dessutom är jag ful.
    Funderar ibland på att gå ut på krogen och dricka mig full för att våga, men det känns inte trevligt det heller liksom.... 

Jag mår dåligt av att aldrig tillåtit mig själv att prova dejta när jag var yngre. NU känns det för sent nästan. Dessutom är jag ju väldigt oattraktiv som sagt.

Varför har jag så jobbiga känslor kring det här? Varför kunde jag inte varit född asexuell så att jag slapp ens tänka på det här?
    Mitt liv är verkligen värdelöst.

• Svar på tråden Vill våga dejta.. tror jag?
  • Tecum

Du har bara två val, försöka dejta eller ge upp. Jag röstar för att försöka. Eftersom du är osäker och kanske blyg är dejtingsidor bästa stället. Då kan du skriva med den du får kontakt med och bedöma hur personen är. Du verkar inte ha några problem med att uttrycka dig i skrift. Om du tycker att du inte ser bra nog ut, satsa på någon i din egen liga, även om min erfarenhet när jag ser par är att utseende inte spelar så stor roll, i synnerhet när man är lite äldre. Och när någon vill träffas ska du inte fega ur utan ta chansen. Övning ger färdighet och väldigt få träffar rätt första gången.

• Anonym (L)

Är du kille eller tjej?

• Anonym (Aldrig dejtat)
    Anonym (L) skrev 2023-03-19 19:05:05 följande:

Är du kille eller tjej?

Jag är kvinna. Tjej alltså. 
    Jag vet vad som kommer nu: "Då är det lätt för dig". 
    Men det är inte det... för jag vet inte vad jag vill... 
  • Anonym (L)
    Anonym (Aldrig dejtat) skrev 2023-03-19 19:20:07 följande:
    Jag är kvinna. Tjej alltså. 
    Jag vet vad som kommer nu: "Då är det lätt för dig". 
    Men det är inte det... för jag vet inte vad jag vill... 
    Nej, jag menar inte alls att det är lättare för kvinnor. Däremot är problemen sällan gemensamma med männen utan det är andra problem att fokusera på.
    Men steg ett är att ha ett hum om vad man vill för annars är det hopplöst.
  • Freddie K

Romantikern i mig säger att det finns en för alla. För någon är du den finaste som finns. Det gäller bara att hitta den personen och det är inte lätt, men för din egen skull så ge inte upp! .

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Vill våga dejta.. tror jag?