• Anders 386

Simhallen

På "min" simhall finns inga fejkpalmer - tror inte vi setts.
    Men jag ser inga som helst problem med vad som rör sig i huvudet på folk som är på offentliga platser. Alla kan fantisera vad dom vill. Kan väl ha ganska mycket fantasier själv - oavsett om det är i simhallen, på en badstrand eller matbutiken.

Jag har varit ganska flitig besökare på simhallar periodvis - men jag har ALDRIG sett någon som runkat eller på annat sätt misskött sig. Jag har öht aldrig sett någon man med stånd på en simhall. Men fantiserar tror jag många gör.. Och som tur är är det fortfarande tillåtet. Solig

Det skulle väl vara underligt om ingen hade sexuella fantasier när man rör sig bland halvnakna och nakna människor?

• Anders 386

Det har ju blivit lite annorlunda på simhallar idag. Vissa tar inte ens av sig nakna utan duschar med badbyxorna på. Även i bastun är det många som har badbyxor.  Och många som rör sig i utrymmena är noga med att skyla sig. Det är väl lite en åldersfråga, verkar som många yngre är rädda att visa sig nakna. Själv känner jag det som en grej att våga visa sig naken inför andra, liksom stå för hur man råkar se ut. Tycker den nya tidens hymlande är lite larvigt - men kanske skapat av att allting idag är så sexualiserat, man har liksom tappat det naturliga med nakenhet. Samma med naturistbad, förr var det mer naturligt, nu verkar det mest ha blivit mötesplatser för kåta människor. Och det har blivit tabu för barn att vara nakna. Trist utveckling...  Delvis kan jag misstänka att det är porrens fel. - men det är en egen diskussion.

Svar på tråden Simhallen