• Mon 20 Mar 2023 18:09
    27015 visningar
    15 svar
    15
    27015

    Är detta positivt! Hjälp mig!

    Jag instämmer med föregående, det är positivt! 

  • Mon 20 Mar 2023 19:36
    #4
    +1
    SockerDocka skrev 2023-03-20 18:13:46 följande:

    Skit!
    hade maginfluensa en vecka, men trodde aldrig att det skulle påverka pillerna så mycket ☹️


    Jag åt p-piller konstant i 6 år, tog ?sista? pillret på fredagen och måndagens oskyddade samlag blev en graviditet. Trodde aldrig det skulle kunna bli så, utan jag levde i tron om att kroppen var så påverkad av hormoner efter alla år att någon dag utan inte skulle sätta igång hela systemet - men det gjorde det. 


    Testet är inte superstarkt så förmodligen är du inte så långt gången, gissningsvis vecka 5-6. Det finns därför förmodligen gott om tid att fundera och fatta beslut kring hur du vill göra. Jag hoppas du landar i något som känns bra och att du tar, och också får, hjälp av barnmorska och samtalsstöd kring ditt beslut. Jag tänker på dig och skickar de varmaste av kramar! ❤️

  • Mon 20 Mar 2023 20:00
    #7
    SockerDocka skrev 2023-03-20 19:53:53 följande:

    Svansmama: tack för förståelse! Detta test gjorde jag efter jobbet idag, massa kaffe och så.. 
    så imorgon bitti får jag väl svart på vitt. Och sak ta upp det med honom imorgon om så är fallet.. 
    jag hoppas det är falskt alarm, och att det visar negativt imorgon.. vilket det antagligen inte blir? ser ju ljus rosa ut! 🙈
    är i en as jobbig situation! Så hoppas på negativt imorgon! 🙏


    Jag förstår ditt önsketänkande, men med risk för att vara en riktig glädjedödare är just RFSU ganska kända för att ge gråa suuuupersvaga spökstreck medan ditt är tydligt i både styrka och färgen (dvs ljusrosa). Men ett test imorgonbitti låter ju som en bra grej, om du har tillgång till digitalt med veckoindikator är det ju än bättre för att kanske få lite bättre koll på tidsaspekten. Jag håller tummarna för att det är bilden som spelar ett spratt och att morgondagens test är tydligt negativt, även om jag tyvärr inte tror det. 🙈

    Uppdatera gärna med hur det går! Och om du vill ventilera mera finns jag här. ❤️
  • Tue 21 Mar 2023 07:12
    #9
    SockerDocka skrev 2023-03-21 04:50:38 följande:

    Svansmamman, blev inte klokare nu på morgonen.. nästan mer otydligt än igår. blir att köpa ett riktigt test idag, som du säger, för att få sluta tänka.. jaså det har hänt dig också?! Vilket beslut kom ni fram till?
    är så nervös, sovit skit i natt. 


    tack för ditt stöd! ❤️ betyder mycket just nu ☹️❤️


    Det är många som upplever att de plussar starkare på kvällen, kanske är du en av dem? Koncentrationen  urinen är ju väldigt avgörande sådär tidigt, så väldigt små skillnader kan spela stor roll. Med tanke på att testet igår var så tydligt positivt känns det osannolikt att alla hormoner skulle vara ute ur kroppen nu även om det vore en kemisk graviditet eller dylikt. Sen är just de där testen kända för att vara lite oklara ibland och kan visa negativt medan digitalt visar positivt. Så ett nytt test, digitalt, låter som en god idé! 


    För mig slutade det faktiskt i ett missfall så vi slapp ta beslutet själva, vilket om jag ska vara ärlig var ganska skönt då jag kände sådan ångest inför att fatta ett beslut och för hur jag skulle tänka om kring mina så välplanerade planer. Ett år senare bestämde vi dock för att försöka med barn och blev gravida direkt med sonen som nu är 9 månader. Även om det blivit barn ett år tidigare än det blev tror jag att det hade blivit hur bra som helst, bara jag hunnit landa i det. Men det beror ju mycket på om man vill ha barn, hur man upplever situationen med sin partner, sin ekonomi, sina framtidsplaner i övrigt osv. Jag förstår att det känns oändligt tufft just nu och att det känns som en omöjlig situation att vara i, men du kommer greja även det! ❤️

  • Tue 21 Mar 2023 18:39
    #11
    SockerDocka skrev 2023-03-21 17:39:20 följande:

    Svansmamman: det var ju skönt på ett sätt, så ni slapp ett jobbigt beslut! Och kul att ni skaffade en liten efter! 


    fattar bara inte hur fan det kunde gå så illa när man bara haft maginfluensa en vecka ☹️
    jävla skit.. köpte ett test idag och testade på jobb..

    Skit!!!! ☹️😭


    Ja det blev bra i slutändan för oss, men jag känner med dig och den ångest du lever i nu - den är inte kul. På ett sätt skönt att få det svart på vitt, om än resultatet inte är vad du önskar. Jag kände precis som du kring hur det ens var möjligt att bli gravid så, jag trodde tvärtom att det skulle vara ett projekt att lyckas bli med barn. 


    Vad än du kommer fram till är jag övertygad om att det kommer bli bra när du väl landat i beslutet! ❤️

  • Tue 21 Mar 2023 19:42
    #13
    +1
    JessikaPalmblad96 skrev 2023-03-21 18:52:39 följande:

    Varför knullar du med ett pucko som du uppenbarligen inte vill ha barn tillsammans med? Så sjukt jävla oansvarigt att jag blir flyförbannad. 


    Ursäkta men var framkommer det att pappan skulle vara ett pucko som ts inte vill ha barn med? Och för det andra kan du ju sluta lägga dig i vem folk väljer att ha sex med. Jag tvivlar på att alla du haft sex med är män du vill ha som pappor till dina barn, för egen del kan jag då bestämt säga att jag inte velat ha barn med alla killar jag legat med. Det är uppenbarligen inte en planerad graviditet och ts har använt p-piller, lägg ner moralsnacket och lugna ner dig - ts tycker detta är nog jobbigt utan dina pinsamma pekpinnar. Och avslutningsvis, om du blir fly förbannad av detta skulle du nog må bra av att få coachning för att hantera din ilska, det är inte normalt eller hälsosamt att bli så arg över en sådan här sak. Speciellt inte när du inte ens känner ts. 
  • Tue 21 Mar 2023 22:21
    #15
    SockerDocka skrev 2023-03-21 20:11:45 följande:

    Svansmamman: tack för ditt stöd, vi ska prata ut imorgon. men vi är inte där än! ❤️ uppskattar vart end ord du delat med dig av! Jobbigt beslut framför oss! Ja ändå skönt att få det bekräftat så pass tidigt! Så man har lite val, var trots allt skyddad, men gick åt skogen efter min jäkla maginfluensa. Sjukt! tack för allt!


    Jag tänker på er och hoppas allt löser sig på bästa möjliga sätt för dig och er! Behöver du ventilera vet du var du hittar mig. Lycka till nu! ❤️
Svar på tråden Är detta positivt! Hjälp mig!