Inlägg från: Anonym (Ta tag i) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ta tag i)

När får man datum för sitt kejsarsnitt?

Jag tycker du ska ringa och höra. Tror vården är så överbelastad på många ställen i landet så det kan absolut hända att man glöms bort, bättre att driva på själv än att luta sig tillbaka.
    Jag hade inte kunnat slappna av innan jag hade en tid inbokad. De fall av planerade kejsarsnitt jag känner till har fått det pga barnen legat i säte och då har det bokats ganska sent. Känner några som ?blivit lovade? pga bristningar och fått beviljat men vet inte hur sent det bokades i deras fall. Minst en månad innan tror jag.

• Anonym (Ta tag i)
    Villvaraanonym83 skrev 2023-03-22 09:35:24 följande:
    Okej! Jag är ju omföderska så besöken hos bm är ju lite mer sporadiska. Jag ska dit i vecka 25 så kan höra med min bm då. Enligt läkarna får jag inte föda vaginalt igen, pga de stora skador jag ådrog mig under min första förlossning. Det är läkaren som beviljar snitten på SÖS som opererade mig och skrev in det i min journal, så tänker att jag kanske slipper steget med förlossningsplanering då? Haha, rörigt. Men jag har heller inga problem med att ringa sjukhuset, men tänker att jag kan invänta nästa besök hos bm och se vad hon säger om hur gången är. 
    Ja vecka 25 är ju inga problem. Tänker mer om du inte hört något så är det bättre att ringa och höra än att vänta på vården.

Jag vet faktiskt inte hur det ska gå till, men i ditt fall vet man ju att det är kejsarsnitt som gäller så jag förstår inte varför man inte kan boka in det tidigt och sen ändra om det skulle behövas. Jag menar, det borde väl bara vara bättre för vården att ha ett hum om hur många kejsarsnitt som behövs en viss dag / vecka / månad, borde underlätta planeringen, men jag jobbar inte inom vården så vet inte hur det funkar. 
Svar på tråden När får man datum för sitt kejsarsnitt?