• t123

BF december 2023

Hej! Startar en tråd för oss med BF i december 2023 😀 Jag är beräknad precis i månadsskiftet november-december men har gått över tiden de andra gångerna så det är nog lika bra att ställa in sig på decemberbebis 😅

Hoppas tråden fylls på nu framöver!

• Svar på tråden BF december 2023
  • Pyret10
    HannaAnnaHanna skrev 2023-04-25 15:38:23 följande:

Jag är i v 4+5, 38 år gammal bf 27/28 december. Min blivande sladdis har 4 syskon som väntar ivrigt och hoppas. Jag fick tidigt missfall förra månaden så vi hoppas nu att det sitter ordentligt denna gången. Vi ska till barnmorskan imorgon. Längtar efter första ultraljudet men det är ju en tid kvar 

Hej jag är också i vecka 4 men + 4 idag 😁 har bokat NIPT efter 10 fulla veckor pga jag är 40 år. Har två barn sedan tidigare med annan pappa. 

Hur mår du? Symtom? Jag har lite spänningar i brösten emellanåt annars ingenting 😊

• Cykelhjul

Jag har vart lite off i dagarna och inte läst i tråden. 

Men vad "skönt" att flera också har fått blödningar och rosa/bruna flytningar och ännu skönare är det att läsa era egna erfarenheter och positiva historier Hjärta Sån super härlig tråd!

Jag var på tidigt VUL idag och såg ett tickande hjärta. Det stämde även överens med min egen uträkning att jag var i v8. Sån otrolig lättnad att se hjärtat slå, även om det är tidigt än så var det en skön känsla. 

Jag ska på återbesök i mitten på maj då jag har ett gäng stora cystor dom vill hålla lite koll på. Jag vill mest ta chansen att se ett tickande hjärta igen haha Skrattande

• ladylovely

Är det likadant för er att molvärken och dom ömma brösten är olika varje dag. Det känns lite som kroppen kör varannan dag i styrka på allt? Höjs och sänks liksom. Tänkte igår att gud vad lite brösten ömmar idag och det fick jag igen idag. Känner bara av dovt illamående på förmiddagarna.

• Lyftaren

Tycker symptomen ändras, precis som du säger. Nu gör brösten SJUKT ont, vilket de inte gjorde häromdagen. Igår var jag lätt illamående men idag har jag inte mått dåligt. Trött är jag mest hela tiden och mannen flinar åt mig när jag somnar i soffan bums efter jobbet.

• Eloons

Hoppar lite försiktigt in här, 30+ som väntar barn nummer 3, vecka 5+6 idag, vecka 7 imorgon. Inbokat tidigt UL i v. 7+3 och tiden kan inte gå mer långsamt Rynkar på näsan känns så sjukt overkligt så ska bli skönt med ett UL så att se att allt står rätt till än så länge 

• HannaAnnaHanna
    Pyret10 skrev 2023-04-26 10:30:40 följande:

Hej jag är också i vecka 4 men + 4 idag 😁 har bokat NIPT efter 10 fulla veckor pga jag är 40 år. Har två barn sedan tidigare med annan pappa. 

Hur mår du? Symtom? Jag har lite spänningar i brösten emellanåt annars ingenting 😊

Jag mår lätt illa från och till väldigt ömma bröst. Det verkar variera från sag till dag hur mycket jag känner av. Spänner ofta gör magen och molvärk. Ny värk är i magen långt ner... fortfarande molande men mer koncentrerat nedåt i mitten. Ibland får jag ont i magen när jag reser mig upp snabbt ilar till långt ner på höger eller vänster sida. Igår började jag även få kvälningar, även där.när jag böjer mig ner, reser mig upp. 

Jaaa nog hönder det saker i kroppen alltid. Jag kan inte bestämma mig för om jag älskar att känna att det växer något i mig eller tycka det är skönt att slippa ha ont/må illa men då smyger ju oro på.istället.... jaaa som någon saa tiden går för långsamt....

Sen har jag börjat vakna akut hungrig och illamående varje natt... 

Men allt är så värt det. Jag längtar så efter första ultraljudet
  • ladylovely
    HannaAnnaHanna skrev 2023-04-27 15:33:33 följande:

Hur gamla är dina andra barn? Finns det fler som har äldre syskon? Har de fått veta nåt?

Mina barn är 13,17 och 18 och min sambos är 10 och 13. Vi väntar vårat första gemensamma. Jag är 40 och har högt blodtryck redan innan graviditeten,så det blir extra koll och medicinering för min del. 
  • ladylovely

Glömde skriva att vi inte berättat för någon. Inte ens barnen. Tänkte hålla tyst  till v 11 typ.

• HannaAnnaHanna

Oj! Det var inte dåligt. Jag har så svårt att hålla tyst. Så roligt. I övrigt har vi lite liknande bakgrunder... stora barn sen tidigare förhållanden från bägge sidor, liknande ålder på oss och första gemensamma barnet... vi börjar liksom om skulle många säga. Jag ser det nog som nåt helt nytt iofs

Svar på tråden BF december 2023