Inlägg från: Allie27 |Visa alla inlägg
  • Allie27

Dåliga resultat på KUB. Avbryta graviditet sent

Idag fick vi veta att vår bebis i magen inte kommer överleva. Vi hade högsta risk (1:2) på trisomi 13,18 och 21. Dessutom var nackspalten ca 7mm och tarmarna utanför magen. Hjärnan var outvecklad. Blev oerhört ledsen och chockerad, men jag har samtidigt haft en dålig magkänsla kring denna graviditet. 

Nu väntar vi på att göra prov på moderkakan för att se vad det är för fel, sedan kommer vi behöva avbryta graviditeten. Är nu i vecka 14. Någon som gått igenom samma? Har ni blivit gravida och fått ett friskt barn efter? Har så många frågor... Och det är en sån sorg och förlust. Men även en rädsla för framtiden, tänk om man aldrig kommer kunna få ett friskt barn? 

Till er som gick igenom en sen abort, hur gick det till? Hur lång tid tog det? Fler som gått igenom det jag nu går igenom?
    Tacksam för alla svar...

• Svar på tråden Dåliga resultat på KUB. Avbryta graviditet sent
  • Allie27

Tack för eran svar! Jag är fortfarande i chock, sovit dåligt inatt. Är ledsen ena sekunden och likgiltig den andra. Orolig inför framtiden och processen som nu kommer bli. Väntar på att få tid till moderkaksprov, men finns inget hopp i att bebisen är frisk. Däremot skönt att få svar på vad som är fel, just nu är allt ett stort frågetecken. 

Kul att höra ni väntar barn/fått barn efteråt. 

Xnfsm, hur lång tid tog det för dig att bli gravid igen? Just nu slits man mellan tankarna om det kanske är bäst att vänta ett tag, rädslan att behöva gå igenom detta ännu en gång... En annan del av mig vill bara försöka igen. Även om jag kommer sörja det som skulle blivit och som inte blev. 

Hjärta

• Allie27

Igår tog vi moderkaksprov, får svar i början på nästa vecka sen kommer vi få påbörja aborten. Ska försöka bara koppla av och ta det lugnt i helgen, försöka tänka på annat. Är inte orolig över provsvaret, vi vet ju att det inte finns någon möjlighet att barnet är friskt. 

• Allie27
    Anonym (Jag) skrev 2023-03-24 16:51:43 följande:

Börjar med att beklaga. 
    Gick igenom detta för 3 veckor sedan snart. Var då i graviditetsvecka 21 och barnets hjärta hade stannat. Det är en kamp just nu. Bara jag tänker tanken så kan jag känna smärtan jag hade när allt skulle ut

Jag beklagar verkligen sorgen Hjärta
Svar på tråden Dåliga resultat på KUB. Avbryta graviditet sent