• Anonym (Framtida flytt)

Köpa radhus i Stockholmsområdet?

Var skulle ni tycka och varför?

Områden vi funderar på: Täby, Vallentuna, Huddinge, Sollentuna, Upplands Väsby, Österåker, Haninge, Hagsätra, Tullinge. 

Har lite dålig stockholmskoll vill jag flagga för...

• Svar på tråden Köpa radhus i Stockholmsområdet?
  • Anonym (..)
    Anonym (Framtida flytt) skrev 2023-03-22 16:10:36 följande:

Max 5 mille ca! Därför är Nacka och Täby lite på gränsen till för dyrt. 

Nacka och Täby kyrkby/Skarpäng/Gribbylund har radhus i den prisklassen nu när priserna gått ner. 
  • Aniiee
    Anonym (Mia) skrev 2023-03-22 14:55:28 följande:
    Tänker man huddinge kommun så finns det många områden. Trångsund är rätt trevligt och har pendeltåg. 
    Absolut. Huddinge är stoooooort. Men jag har bara koll på Stuvsta, Sjödalen/Fullersta, Flemingsberg, Visättra och I viss mån Myrängen, Sörskogen och Gladö, och jag har inte full koll på de heller. 
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • PH76
    Anonym (Framtida flytt) skrev 2023-03-21 20:46:35 följande:
    Köpa radhus i Stockholmsområdet?

Var skulle ni tycka och varför?

Områden vi funderar på: Täby, Vallentuna, Huddinge, Sollentuna, Upplands Väsby, Österåker, Haninge, Hagsätra, Tullinge. 

Har lite dålig stockholmskoll vill jag flagga för...

Kolla ett litet område som heter Visinge i Täby, trevligt område med väldigt många barnfamiljer.
  • Anonym (Centrala Värmdö)

Slår ett slag för centrala Värmdö, Gustavsberg. Nära skärgården och natur men motorväg till stan. 

• Anonym (K)

Jag hade gärna bott i Sollentuna-området. Ulriksdal, Norrviken etc. 

• Anonym (K)
    Anonym (Framtida flytt) skrev 2023-03-22 06:16:13 följande:

Tack för svar! Vi kommer att jobba i centrala Stockholm, och har barn. 

Politisk färg är inte avgörande. Kollektivtrafik får gärna finnas såklart hyfsat nära men det måste inte vara just tunnelbana. 

Österåker har jag hört kan vara svårt att ta sig till/från kollektivt. Kanske även Vallentuna, det ligger ju ändå en bra bit bort. 

Huddinge är nog bra, beroende på område. Pendel och bussar till Älvsjö. 
  • Anonym (..)

Kolla Väsjön i Sollentuna. En kompis till mig flyttade precis dit och trivs jättebra.
    Det är helt nybyggda hus, och det finns både parhus och radhus. De har skidbacke och naturreservat runt knuten om man gillar sånt. 

Parhusen ligger nor runt 6 miljoner men tror man kan hitta ett radhus för 5 millar. 
    Detta tex: 

www.hemnet.se/bostad/radhus-4rum-vasjon-sollentuna-kommun-solstigen-8c-19685598

Är v?l li?e byggarbetsplats på sina håll fortfarande men det byggs snabbt så om ett par er är det nog rätt mycket mer väletablerat 

• Anonym (Nola)

Väsjön har buss men det tar en kvart till stationen. 

• Anonym (Framtida flytt)

Tack för alla svar!

• Rockärbäst

Anonym (mia):

Varför fördomar om Upplands Väsby?  Jag har mer fördomar om Hagsätra. 

Jag & min familj bor i Upplands Väsby,  i ett lugnt villaområde. 
    Maken är född och uppväxt här.
    Det händer inte mer skit här än ngn annanstans. 

Svar på tråden Köpa radhus i Stockholmsområdet?