Köpa radhus i Stockholmsområdet?
Var skulle ni tycka och varför?
Områden vi funderar på: Täby, Vallentuna, Huddinge, Sollentuna, Upplands Väsby, Österåker, Haninge, Hagsätra, Tullinge.
Har lite dålig stockholmskoll vill jag flagga för...
Områden vi funderar på: Täby, Vallentuna, Huddinge, Sollentuna, Upplands Väsby, Österåker, Haninge, Hagsätra, Tullinge.
Max 5 mille ca! Därför är Nacka och Täby lite på gränsen till för dyrt.
Slår ett slag för centrala Värmdö, Gustavsberg. Nära skärgården och natur men motorväg till stan.
Jag hade gärna bott i Sollentuna-området. Ulriksdal, Norrviken etc.
Tack för svar! Vi kommer att jobba i centrala Stockholm, och har barn.
Politisk färg är inte avgörande. Kollektivtrafik får gärna finnas såklart hyfsat nära men det måste inte vara just tunnelbana.
Kolla Väsjön i Sollentuna. En kompis till mig flyttade precis dit och trivs jättebra.
Det är helt nybyggda hus, och det finns både parhus och radhus. De har skidbacke och naturreservat runt knuten om man gillar sånt.
Parhusen ligger nor runt 6 miljoner men tror man kan hitta ett radhus för 5 millar.
Detta tex:
www.hemnet.se/bostad/radhus-4rum-vasjon-sollentuna-kommun-solstigen-8c-19685598
Är v?l li?e byggarbetsplats på sina håll fortfarande men det byggs snabbt så om ett par er är det nog rätt mycket mer väletablerat
Väsjön har buss men det tar en kvart till stationen.
Tack för alla svar!
Anonym (mia):
Varför fördomar om Upplands Väsby? Jag har mer fördomar om Hagsätra.
Jag & min familj bor i Upplands Väsby, i ett lugnt villaområde.
Maken är född och uppväxt här.
Det händer inte mer skit här än ngn annanstans.