Jag orkar inte fram till semestern
Fy vilken sits. Och vilken usel arbetsgivare som inte kan ta till sig läkares bedömning. Huruvida folk "tror" saker om du sjukskriver dig över sommaren ska du bara strunta i tänker jag.
Sjukskrivning handlar om arbetsförmåga och inte sjukdom, och du behöver inledningsvis inte ens lämna in sida två där diagnos osv står. Utan om din läkare är beredd att sjukskriva dig så acceptera den.
Låter skitjobbigt så som det är för dig.
Och jag är delvis i samma sits, det är mycket av det klassiska semesterfirandet som inte är möjligt ens med två närvarande föräldrar. Att sätta barn i en situation de inte kan hantera är bara elakt.
Så vi ska förvisso vara lediga tillsammans men det kommer att bli fyra veckor där alla dagar i princip kommer att se likadana ut och följa samma rutiner vilket känns skitjobbigt redan på förväg. Men det är så det är och det är bara att acceptera. Hoppas att det löser sig för er!!
Maken är emot sjukskrivning och tror att jag kommer bli av med jobbet, att de kommer "räkna ut" att det är för semesterns skull, men det är ju inte så, eller åtminstone inte "av nöjesskäl" utan pga sjukdom. Det är nog svårt för dem att se att jag är för psykiskt sjuk för att ta hand om barnen själv så länge. Jag behöver stabilitet och lite guidning av min make för att hålla ihop.
Chefen ifrågasatte att det var en AT-läkare som skrivit det, och antydde t o m att han trodde att jag skrivit intyget själv! Han hotade att gå till HR med det.... Ändå har han arbetat som sköterska inom psykiatrin och han vet om mina diagnoser. Han försöker bara skydda sig själv känns det som, slippa krångel och konflikter med mina betydligt tuffare kollegor.