Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

Jag orkar inte fram till semestern

Mymlan82 skrev 2023-03-22 12:33:13 följande:

Om allting redan är så pass illa, varför blir du inte sjukskriven nu, innan det brakar helt? Klart det ser konstigt ut utifrån att sitta i mars och säga att "jag kommer behöver vara sjukskriven hela sommaren för att orka vara med mina barn". Säger inte att det är så men lätt att tro att du gör det för att få vara ledig.

Jag diskuterade det med läkaren också, "är det orimligt att känna så här", är det fusk osv, just de saker du tar upp, men hon sa att det var klokt att förebygga och att jag tog ansvar för barnens och mitt eget mående. Däremot kunde de så klart inte sjukskriva i förväg sa hon, utan jag får då höra av mig längre fram om jag behöver. 
    Är du ts? Det är väldigt svårt stt hänga med när du skriver som du gör och man inte vet om du är ts eller någon som har kapat ts tråd. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Misslyckad) skrev 2023-03-22 15:32:54 följande:
    Ja, jag vet att det låter så. Samtidigt handlar det om att jag inte klarar av att vara själv med dem i så många veckor. Jag skulle antingen krascha innan, under tiden eller efter. Det handlar också om att jag redan nu är i en djup depression, med MADRS på 49 (maxpoäng 54), medicinerar i maxdos men bara fortsätter att falla nedåt utan någonting att se fram emot eller chans att vila.
    Då ska du bara sjukskriven redan nu. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Misslyckad) skrev 2023-03-23 11:34:35 följande:
    Jo, egentligen borde jag det, men det går inte. Ska försöka hålla ihop i åtminstone en månad till. 
    Så ska sjukskriva dig till sommaren för att du vill ha semester med din man. 
  • Anonym (....)
    Mymlan82 skrev 2023-03-23 22:06:36 följande:
    Sorry men nä. 
    Bra försök men du är avslöjad. Jag hoppas du blir inlagd och får hjälp. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Mående) skrev 2023-03-24 07:34:27 följande:
    Förstår inte heller varför man ska låtsas ha en konversation med sig själv så man inte avslöjar ett annat anonymt nick på ett anonymt forum.
    Hon ville väl få medhåll från någon.
  • Anonym (....)
    Anonym (Eva) skrev 2023-03-25 09:37:08 följande:

inlägg i forumet. Du kan bara gilla eller ogilla varje inlägg en gång.

Man får ta körkort när man har Asperger och du har laglig rätt att ta ut 3 veckors sammanhängande semester på sommaren. Jag tycker du ska prata med facket. 

Det låter också som att du behöver gå ner i tid för att inte fortsätta bli utbränd. 

Ts får ut tte veckors sammanhängande semester. Det är det som är problemet. Problemet är att hon inte kan få dessa veckor samtidigt som sin man. 

Och varför skulle man inte få ta körkort? 

Vad tror du facket ska göra? 
  • Anonym (....)
    Anonym (Eva) skrev 2023-03-25 12:35:27 följande:
    Det var ts som sa att hon inte fick ta körkort. Fackets syfte är att hjälpa arbetstagaren när man har problem med arbetsgivaren. Eftersom arbetsplatsen bryter mot lagen då ts inte får ta tre veckors sammanhängande semester (i trådstarten står det två veckor) och eftersom hon ständigt verkar missgynnas (aldrig få ta ut semester samtidigt som sin man) kan facket hjälpa med det. 
    Att ts tar ut två innebär inte att hon inte får ta ut tre sammanhängande veckor. Och verkar själv ha valt att ta ut två vilket är helt ok. Det är inget facket har med att göra. 

Jo, hon har tidigare haft samma veckor som sin man. Vilket iår inte går. Vilket också är fullt normalt. Fortfarande inget facket kan hjälpa med och hon missgynnas för. 

Då får hon nog inte det av olika orsaker. 
  • Anonym (....)

Anonym (Eva): Då kan hennes man också se im han kan byta semesterveckor eftersom ts inte kan det på sitt jobb. 

Svar på tråden Jag orkar inte fram till semestern