Anonym (Misslyckad) skrev 2023-03-23 11:02:30 följande:
Tro mig, det undrar jag också. Psykisk ohälsa är så abstrakt. Om jag bröt benet så skulle jag veta att jag hade ett brutet ben.
Jag har varit i väggen tre gånger förut, så jag vet. Skulle nog ha klarat att streta på om jag bara fick vila på semestern, det är så jag har löst det innan. Klarar vintern genom att jag då och då måste vabba och så sommaren genom att ha semester. Man hankar sig fram för att man måste.
Dra tillbaka min egen semester låter ju konstigt, kanske korta ner den, för det är ju den där ensamma tiden som kommer knäcka mig. Samtidigt ser det ju så illa ut. Men det är ju där belastningen ökar som gör att bägaren rinner över. Jag ska nog be att få korta ner den en eller två veckor även om det inte känns bra. Skit, vad jag än gör så ser det så illa ut. Jag vet bara att jag inte klarar det, att jag inte är psykiskt stabil och att jag inte vill utsätta barnen för flera veckor med en mamma som knappt kommer kunna ta hand om sig själv. Tänk om jag blir hypoman eller ännu mer deprimerad än nu.
Varför tar du inte tag i din hälsa ordentligt? Har du inte lärt dig av dina tidigare erfarenheter?
Det låter kanske hårt men utifrån ser det ut som att du vara vill ha semester med mannen. Du kommer ju fortfarande vara ensam med barnen på din semester, om än någon vecka mindre. Så vad löser detta upplägg?
Och låtsas man vara frisk så får man vänta sig att folk tror man är frisk, och då får man ta konsekvenserna av det. Din chef agerar korrekt efter de fakta hen har. Det är trots allt inte hens uppgift att lösa ditt privatliv.