Inlägg från: Anonym (Eva) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eva)

Jag orkar inte fram till semestern

Man får ta körkort när man har Asperger och du har laglig rätt att ta ut 3 veckors sammanhängande semester på sommaren. Jag tycker du ska prata med facket. 

Det låter också som att du behöver gå ner i tid för att inte fortsätta bli utbränd. 

• Anonym (Eva)

Återkommande depressioner betyder inte automatiskt att man är bipolär har du inga hypomanier eller manier är du inte det. 

Jag tycker du ska sjukskriva dig nu. Skjuter du upp det är risken stor att du blir ännu sjukare och då förlorar ni ännu mer pengar. 

• Anonym (Eva)
    Anonym (....) skrev 2023-03-25 11:06:05 följande:
    Ts får ut tte veckors sammanhängande semester. Det är det som är problemet. Problemet är att hon inte kan få dessa veckor samtidigt som sin man. 

Och varför skulle man inte få ta körkort? 

Vad tror du facket ska göra? 
    Det var ts som sa att hon inte fick ta körkort. Fackets syfte är att hjälpa arbetstagaren när man har problem med arbetsgivaren. Eftersom arbetsplatsen bryter mot lagen då ts inte får ta tre veckors sammanhängande semester (i trådstarten står det två veckor) och eftersom hon ständigt verkar missgynnas (aldrig få ta ut semester samtidigt som sin man) kan facket hjälpa med det. 
  • Anonym (Eva)
    Anonym (....) skrev 2023-03-25 12:43:06 följande:
    Att ts tar ut två innebär inte att hon inte får ta ut tre sammanhängande veckor. Och verkar själv ha valt att ta ut två vilket är helt ok. Det är inget facket har med att göra. 

Jo, hon har tidigare haft samma veckor som sin man. Vilket iår inte går. Vilket också är fullt normalt. Fortfarande inget facket kan hjälpa med och hon missgynnas för. 

Då får hon nog inte det av olika orsaker. 
    Ts har särskilda skäl något som inte tas hänsyn till. 
  • Anonym (Eva)
    Anonym (....) skrev 2023-03-25 13:50:39 följande:

Anonym (Eva): Då kan hennes man också se im han kan byta semesterveckor eftersom ts inte kan det på sitt jobb. 

Eftersom det är en så självklar lösning utgår jag från att de redan kollat upp det. 
Svar på tråden Jag orkar inte fram till semestern