Mymlan82 skrev 2023-03-23 21:04:21 följande:
Nej, jag är inte TS, men i en liknande, dock inte lika allvarlig sits. Det hade verkligen kunnat vara jag och med nästan kuslig tajming. TS tråd har gett mig lite perspektiv. Jag är inte bipolär, har bara drag av Asperger och har bara ett barn med ev NPF, och två "normalstörda", så jag känner med henne. Har också varit utbränd flera gånger (jobbar inom vården).
Mitt råd till TS är att försöka byta någon vecka med en kollega. Det är så jag försöker lösa det iaf och förhoppningsvis går min chef (som verkar något mindre empatilös än TS chef) med på det. Om TS förklarar sin situation o tar hjälp av facklig i samtalet borde det gå.
Mitt andra råd är att försöka göra något du mår bra av ibland också TS. Jag skriver på en bok och har en massa djur som ger glädje. Med tanke på hur du skriver TS (jag är sekreterare och ordmärkare av rang) borde du också kunna skriva, om du inte har andra passioner förstås. Ursäkta trådkapningen, blev bara så paff över att just nu hitta någon med nästan exakt samma problem. Hade jag varit social hade jag sagt att vi borde träffas :) bor du i södra Sverige?
Tackar för det långa svaret. Nej, bor i Stockholm så om du inte bor i Norrland räknas det nog inte som söderut. Ballt med så samma problem ändå

Du får gärna skriva PM till mig.
Har aldrig skrivit något utan mer ritat serier, men kanske vore nåt att pröva. Försökt för länge sen men tog stopp efter tretti sidor.
Byta vecka tror jag inte går,. Skönt att det verkar lösa sig för dig iaf. Maken sa ikväll att jag borde bli inlagd så kanske blir det så. Har varit det i perioder tidigare (blev manisk och köpte en dyr travhäst bla och stack till Amsterdam när yngsta dottern var nyfödd o bodde ett tag under en bro där tills maken o svärmor spårade upp mig o fixade in mig på psyket över den julen, men det var länge sen nu o inget jag vill att chefen ska få rota i). Hörs på PM! Jag lämnar den här tråden nu, blir bara sårad av svaren.