Inlägg från: Guldnovan |Visa alla inlägg
  • Guldnovan

Kollegor ifrågasätter min sjukskrivning

Det kan inte vara möjligt. Inte ens om du inte var gravid skulle du acceptera att gå dit själv. 
    Sen, lyfta själv. Förekommer det? Vilken personal lyfter vt numera? 

• Guldnovan
    Grodanboll27 skrev 2023-03-22 11:56:05 följande:
    Jag har aldrig gått med på det utan har alltid frågat någon om hjälp men detta verkar vara ett mönster med den här kollegan. Jag vet inte om hon inte gillar mig eller vad problemet är ?! Om hon klarar av honom själv det är en sak men dom flesta av oss gör inte det då han inte hjälper till ett dugg . 
    Problemet är inte din graviditet. Det är att det förekommer att man är själv på dubbelbemanning. Jag tror inte heller på en chef som "inte säger så mycket" angående det. Inte heller att en chef skulle tycka du var problemet om det tas upp. Jag tror inte på det här alls faktiskt. Det är för osannolikt. 
  • Guldnovan
    Grodanboll27 skrev 2023-03-22 12:13:11 följande:
    Du får tro vad du vill men detta är sanningen , chefen lyssnar inte på mig när jag förklarar utan hon pratar bara bort det. Som sagt , hon är inte en så förstående chef utan hon vill nog mest bara sopa saker under mattan. 
    En chef skulle inte våga låta det fortsätta med vetskapen att dubbelbemanning inte sköts. 
    Ditt sätt att skriva, en massa  antaganden om olika saker. Nä, akta dig för starkt solsken säger jag. 
  • Guldnovan
    Grodanboll27 skrev 2023-03-22 12:31:40 följande:
    Så du anklagar mig för att ljuga? Varför skulle jag hitta på en sådan grej?! Du har nog aldrig haft en dålig chef  och tur för dig för tyvärr är chefer inom vården inte alltid dom bästa ( talar av erfarenhet) . Dom gör inte så mycket åt saker och ting utan tycker vi ska lösa saker sinsemellan. 
    Jag har 30 år i vården och tror ff inte på vad du påstår. En chef som accepterar att dubbelbemanning inte sker riskerar att  vt dråsar i backen och/eller personal  skadar sig. 
    Man "tycker inte saker ska lösas sinsemellan" med dubbelbemanning. 
  • Guldnovan
    Grodanboll27 skrev 2023-03-22 12:33:01 följande:
    Det är nog du som ska akta vad du skriver för du antar en massa saker som inte är sant ! 
    Vad ska jag akta mig för? Hotar  du mig? 
  • Guldnovan
    Grodanboll27 skrev 2023-03-22 13:37:43 följande:
    Vad roligt för dig att du har den erfarenheten , men jag har inte det . Vi får hålla med om att inte hålla med , vi har olika erfarenheter . Jag svarade endast på det du skrev om att akta , du vet inget om min situation eller hur det är på min arbetsplats och därför har du inte rätt att uttrycka dig så. Tack och hej ! 
    Det funkar ff inte som du beskriver om chefer och dubbelbemanning. Jag har absolut rätt att uttrycka vad jag vill. Här uttrycker jag  tvivel angående din chef och arbetsplats. 
  • Guldnovan
    neaaaak skrev 2023-03-22 13:51:52 följande:

Har egentligen inte med själva frågan att göra. Men du som sitter och påstår att ts ljuger om att chefen inte skulle göra något trots att denne är medveten om att det sker dubbelbanning av endast en person. Lever du under en sten ? Jag har iaf arbetat i vården o ca 15 år och på flertalet olika hemtjänst grupper. Vet inte hur ofantligt många gånger vi fått lösa dubbelbemannignar själva! 
    För några år sedan så tyckte vår dåvarande chef att vi va tvungna att dra in på massor för att vi gick back. Hennes förslag var att vi skulle använda engångs  handskar två gånger genom att vända ut och in på dessa. Det finns så många chefer som är röt ägg ...

Jag ska förklara varför jag tror det är hittepå. Ts ger oss uppgifter om hennes arbetsplats med en chef som är medveten om att dubbelbemanning inte sköts, pratar bort det,  anser att personalen ska sköta detta själva och inte lägger någon energi på problemet. Istället ställer ts frågan hur man anmäler en kollega för kränkande särbehandling. Det är som att fråga- jag snodde en bil i våras och nu har någon backat  på den utanför mitt jobb.  Kan jag ta det på min försäkring eller kan jag kräva att ag betalar nya strålkastare? 
    Ts fråga låter inte trolig helt enkelt. 
    Skulle ts vara 20 och började på sitt första jobb i år vore det mer troligt. 
    Frågan ts skulle ställt är: Min chef är medveten om att dubbelbemanning inte sköts. Vad har jag för skyldighet och rättighet  som anställd? 
  • Guldnovan

Ts ska anmäla detta till skyddsombudet som sedan kan göra en 6:6 a-anmälan. 

Svar på tråden Kollegor ifrågasätter min sjukskrivning