• Anonym (Hopplös)

35 år gammal man, ensam och oskuld

Som rubriken säger. Nån gång i mitt liv skulle jag vilja träffa någon, är ju fan 35 liksom halva livet är över redan och jag har alltid varit helt ensam.

Men jag vet inte hur man gör, försöker vara mig själv och göra saker som intresserar mig i föreningar osv som de säger att man ska göra och fast det är kul så leder det ingenstans, träffar aldrig någon i min egen ålder som också är singel på det sättet.

Och tinder osv är helt hopplöst, får knappt några matchningar och aldrig någon dejt från det.

Vet inte vad jag ska göra, vet inte vad jag ens kan göra. Känns så hopplöst att någonsin träffa någon, särskilt för första gången i sitt liv när man är 35 och alla andra redan är inne på bröllop nummer 2 och barn och allt.

Jag vill inte ge upp, men jag vet inte vad annat jag kan göra. Kommer nog dö ensam och bortglömd.

• Svar på tråden 35 år gammal man, ensam och oskuld
  • StudierKemi

Sök svar i bibeln? Man bör inte känna avund för en fungerande värld. Var tacksam för allt du har, ditt hem, kläder, mat m.m. Dessutom är sex med sig själv skönare än med någon annan, eftersom njutningen inte splittras 50/50, utan 100% förläggs på dina favoritpunkter....

• Anonym (vanligt)

Du är långtifrån ensam om att vara det. Resultatet av det moderna Sverige.

• Anonym (Hopplös)

Vad tråkigt. Om inte ens normala män lyckas har inte någon så pass konstig och skadad som jag är någon chans alls.

Bästa vore kanske att helt enkelt ge upp och ta slut på hela skiten för en gångs skull.

• Anonym (korven)
    Anonym (Hopplös) skrev 2023-03-22 22:45:07 följande:
    35 år gammal man, ensam och oskuld

Som rubriken säger. Nån gång i mitt liv skulle jag vilja träffa någon, är ju fan 35 liksom halva livet är över redan och jag har alltid varit helt ensam.

Men jag vet inte hur man gör, försöker vara mig själv och göra saker som intresserar mig i föreningar osv som de säger att man ska göra och fast det är kul så leder det ingenstans, träffar aldrig någon i min egen ålder som också är singel på det sättet.

Och tinder osv är helt hopplöst, får knappt några matchningar och aldrig någon dejt från det.

Vet inte vad jag ska göra, vet inte vad jag ens kan göra. Känns så hopplöst att någonsin träffa någon, särskilt för första gången i sitt liv när man är 35 och alla andra redan är inne på bröllop nummer 2 och barn och allt.

Jag vill inte ge upp, men jag vet inte vad annat jag kan göra. Kommer nog dö ensam och bortglömd.

Nej då! Såklart det finns hopp!

Det låter dock som du är deprimerad. Kanske du behöver prata med någon?

Annars uppmuntrar jag dig att lyssna lite på Februaripodden, vissa avsnitt, där de tar upp sexnormen. Normen av att man ska ha förlorat oskulden vid en viss ålder etc. När man lyssnar på dem så förstår man hur mkt kopplat kring sex som är normstyrt. Det hjälper om man är en late bloomer.

Vill även säga att i ditt fall tror jag att steg 1 är att bara försöka få ett ligg. När det är avklarat kanske du kan försöka dig på en relation. Men att gå från noll till hundra tror jag blir för stora kliv.

Kram, jag tror på dig

Jämför dig inte med andra. 35 år är ändå inte så gammal. 

PS. Att du inte får matchningar på Tinder kan ju vara att du har inte så bra bilder eller inte så bra profilbeskrivning. 
  • Anonym (korven)
    Anonym (Hopplös) skrev 2023-03-23 11:33:19 följande:

Vad tråkigt. Om inte ens normala män lyckas har inte någon så pass konstig och skadad som jag är någon chans alls.

Bästa vore kanske att helt enkelt ge upp och ta slut på hela skiten för en gångs skull.

Skulle du vilja dejta någon som ettiketterar sig som konstig och skadad? Fundera på varför du säger så om dig själv.

Låt inte normer definiera den du är. Det finns alltid en egen väg att gå.
  • Anonym (Singelkvinna, 57)
    Anonym (Hopplös) skrev 2023-03-23 11:33:19 följande:

Lev på ditt liv och tänk inte att en kvinna är enda porten till lycka. Men jag förstår hur du tänker och gör detsamma ibland. Rätt var det är så fastnar din blick i en annans....eller ett kallprat med någon leder till något mer. Jag längtar oxå efter min nästa kärlek. Jag skriver nästa eftersom jag haft den en gång, gift 25 år. Därför är ensamheten jobbig för jag vet hur det kan vara. Barnen är stora och alla bor inte ens i Sverige. Jag fyller snart 57 och längtar efter kärlek så mycket men ser mig i spegeln och nä....Ingen risk att en man vill bli sedd med mig. Inga barnbarn att fokusera på har jag heller. Jag jobbar helst varje dag för då har jag något att göra. På lediga dagar sover jag. 
    Jag måste ändå leva mitt och inte fokusera på att hitta kärleken. Intalar mig att det har kunnat vara värre. Men det gnager ändå. Varför funkar det inte nu? 

Jag har inte så mycket råd annat än att säga att avsluta är ändå inte lösningen. Du behövs också. 
  • Anonym (Royal)

Det är nog bara att fortsätta försöka. Jag var 35 när jag blev av med oskulden. Vi fick kontakt via en dejtsida, Spraydate. Jag kände nåt mellan oss men jag vågade inte göra nåt. Det var hon som fick hinta att hon var sugen. Jag hade nog chanser med andra kvinnor innan henne, men jag vågade inte ta såna initiativ. En är jag säker på ville, då var jag 26. 
    Det lossnade inte efter att jag blivit av med oskulden, och det blev inte lättare att träffa kvinnor. Och ligga. Hon är fortfarande enda jag legat med. Men det var ändå skönt att få det gjort, en lättnad. 

Har inga direkta råd. Det enda man kan göra är väl att träffa kvinnor. Om intresset och attraktionen är ömsesidig så märks det nog.

• Anonym (K)

Det finns en kvinna här på FL som är öppen med att hon tänder på oskulder, kommer inte ihåg vem. Håll utkik efter henne och skriv till henne. Hon kanske kan hjälpa.
    Annars är det inte många som är intresserade av 35 åringar som varken haft tidigare förhållande eller ens sex.

• Anonym (Royal)
    Anonym (K) skrev 2023-03-23 12:22:49 följande:

Det finns en kvinna här på FL som är öppen med att hon tänder på oskulder, kommer inte ihåg vem. Håll utkik efter henne och skriv till henne. Hon kanske kan hjälpa.
    Annars är det inte många som är intresserade av 35 åringar som varken haft tidigare förhållande eller ens sex.

Eurydike.
    Citat från annan tråd: 
    Att jag fantiserar om att förföra blyga, osäkra män (gärna oskulder) är ingen hemlighet. 
Svar på tråden 35 år gammal man, ensam och oskuld