• Anonym (TS)

Ni som vait med om en kvinnlig psykopat -berätta!

Hur var hennes personlighet, hur betedde hon sig, vad gjorde hon? Var du utsatt och hur?

• Svar på tråden Ni som vait med om en kvinnlig psykopat -berätta!
  • Anonym (Yth)

Som 30 olika personer som hade alla sorters tillstånd, humör och mycket mer.

• Anonym (Äldre tjej)

Var ihop med en kvinnlig psykopat...eller störd på något annat sätt. Jag var 18-19, hon var 36-37 (ihop lite mer än ett år) Hon var sådär väldigt intensiv och sa saker som du är mitt livs kärlek, vi är menade för varandra efter bara ett par dagar ihop. När jag försökte göra slut för att jag fattade att hon var obehaglig efter några raseriutbrott för ingenting så var det självmordshot och att hon skulle köra in i en stolpe om jag inte åkte med henne i bilen så kunde hon köra runt i timtal, långt bort i ingenstans, pauser för mat och sex och gjorde jag inte som hon ville skulle hon ta livet av sig. 

Hon skar sig demonstrativt i armen några gånger, kunde köra väldigt fort och säga saker som nu får vi dö tillsammans. Riktigt riktigt otäck, men jag hade tur sista gången jag försökte lämna för då träffade hon en ny och då slapp jag henne. Men det var väldigt mycket sex så inte bara negativt.

Jag kan skylla på att var så ung, men jag hade inte kunnat hantera det bättre idag.

• Anonym (TS)
    Anonym (Yth) skrev 2023-03-23 22:46:54 följande:

Som 30 olika personer som hade alla sorters tillstånd, humör och mycket mer.

Varför tror du att hon var psykopat? Det låter mer som borderline eller en allmänt otrygg människa. En psykopat är mer kall och beräknande.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Äldre tjej) skrev 2023-03-23 23:18:52 följande:

Var ihop med en kvinnlig psykopat...eller störd på något annat sätt. Jag var 18-19, hon var 36-37 (ihop lite mer än ett år) Hon var sådär väldigt intensiv och sa saker som du är mitt livs kärlek, vi är menade för varandra efter bara ett par dagar ihop. När jag försökte göra slut för att jag fattade att hon var obehaglig efter några raseriutbrott för ingenting så var det självmordshot och att hon skulle köra in i en stolpe om jag inte åkte med henne i bilen så kunde hon köra runt i timtal, långt bort i ingenstans, pauser för mat och sex och gjorde jag inte som hon ville skulle hon ta livet av sig. 

Hon skar sig demonstrativt i armen några gånger, kunde köra väldigt fort och säga saker som nu får vi dö tillsammans. Riktigt riktigt otäck, men jag hade tur sista gången jag försökte lämna för då träffade hon en ny och då slapp jag henne. Men det var väldigt mycket sex så inte bara negativt.

Jag kan skylla på att var så ung, men jag hade inte kunnat hantera det bättre idag.

Det låter som typiskt borderline och inte psykopat. 

//f.d borderline tjej
  • Anonym (MnM)

OM jag har! Min föredetta chef är ett praktexemplar på psykopat. 

Hon skröt alltid mycket om sig själv och sina barn. Hur mycket pengar hon la på barnen, hur mycket hon jobbade (vilket inte stämde då hon jobbade minst av alla), hur lyckade hennes barn var (vilket även det var en lögn då den ena hoppade av gymnasiet och den andra sparkad från alla jobb han fick genom kontakter då han alltid försov sig och var allmänt lat), alla resor de gjort, hur mycket renoveringen av huset kostade osv. Skulle någon säga att något var dyrt kom alltid kommentaren ?men va, xxx kronor är ju VERKLIGEN inte dyrt!?. En annan kollega sa att hon upplevde det svårt att lyckas spara ihop till kontantinsats för att köpa lägenhet själv, då kom kontringen ?jag förstår inte problemet, det är ju bara att spara??. 

Hon är otroligt växlande i sitt humör. Ena stunden VÄRLDENS trevligaste som skojar och är glad för att i nästa stund vara otrevlig, elak, vrång och omöjlig att resonera med. 

Hon är otroligt impulsiv. Fattar beslut i stundens hetta och kan vidare ALDRIG erkänna att något blev fel eller tokigt, det är alltid bara alla andras fel. 

När hela arbetsgruppen tog upp att det upplevdes jobbigt att hon var så växlande i implementering av arbetssätt samt att hon anklagade oss för att inte jobba svarade hon oss med ?eftersom ni verkar missförstå allt jag säger får vi ta allt i skrift framöver?. Inget ?jag ber om ursäkt om ni uppfattat det så, det har inte varit min avsikt??. 

Även det en grej, bad ALDRIG om ursäkt fastän folk kunde säga att man tog illa vid sig av något hon sa. 

När folk var hemma och sjuka terroriserade hon dem via sms och hotade med att komma hem till dem och diskutera jobb. 

Hon berättade inte att hon och maken skilt sig utan fortsatte ljuga och berätta om att de gjorde ditten och datten, fastän jag och några med mig visste att det inte stämde och att separerat och bodde i olika städer. 

Listan kan göras oändlig. Riktigt vidrig människa som jag lagt alldeles för många år av mitt liv på att göra nöjd. Usch, aldrig igen! 

• Anonym (Jarå)

Hon uppmärksammade en, fick en att känna sig välkommen och uppskattad. Efter ett tag så började hon berätta om hur dåligt hon blivit behandlad av åtskilliga tidigare personer, hur elaka de var fast hon bara varit sååå genomgod. Efter hand fick man mindre uppskattning och desto mer updrag. Sade man nej blev det kall utfrysning.

Nu ses vi aldrig, men hon berättar fortfarande en massa lögner om mig för sina nya bundsförvanter/offer trots att det gått många år.

Svar på tråden Ni som vait med om en kvinnlig psykopat -berätta!