Inte haft sex efter förlossningen
Vi fick vår dotter för nästan exakt 6 veckor sedan och vi har inte haft sex sedan dess. Hon säger att hon inte har någon ork eller sexlust pga trötthet och att avslaget gör att hon vill vänta. Jag försöker ta initiativ hela tiden, säger till henne hur snygg och sexig hon är och hur mycket jag vill ha sex med henne mm men hon verkar inte uppskatta detta. Hur länge ska man vänta in kvinnan efter förlossningen? Hon fick tre stygn när dottern kom som har lossnat nu säger hon så det bör inte vara något hinder. Mår dåligt över hur jag mår kring detta men trodde inte det skulle vara såhär jobbigt eller ta så lång tid att komma igång efter förlossningen. Behöver inte vara penetrerande sex heller, men hon säger att hon är för trött för att ens tänka på sex eller att ens bli kåt. Hon sover hellre när dottern sover än att svara eller initiera på försök till sex. Läser här på FL kring par som haft sex bara några veckor efter förlossningen samt par som slutar ha sex på flera år efter förlossningen. Hjälp Mig snälla//Förstagångs pappan