• Anonym (Mumminpappan)

Inte haft sex efter förlossningen

Vi fick vår dotter för nästan exakt 6 veckor sedan och vi har inte haft sex sedan dess. Hon säger att hon inte har någon ork eller sexlust pga trötthet och att avslaget gör att hon vill vänta. Jag försöker ta initiativ hela tiden, säger till henne hur snygg och sexig hon är och hur mycket jag vill ha sex med henne mm men hon verkar inte uppskatta detta. Hur länge ska man vänta in kvinnan efter förlossningen? Hon fick tre stygn när dottern kom som har lossnat nu säger hon så det bör inte vara något hinder. Mår dåligt över hur jag mår kring detta men trodde inte det skulle vara såhär jobbigt eller ta så lång tid att komma igång efter förlossningen. Behöver inte vara penetrerande sex heller, men hon säger att hon är för trött för att ens tänka på sex eller att ens bli kåt. Hon sover hellre när dottern sover än att svara eller initiera på försök till sex. Läser här på FL kring par som haft sex bara några veckor efter förlossningen samt par som slutar ha sex på flera år efter förlossningen. Hjälp Mig snälla 

//Förstagångs pappan 
  • Svar på tråden Inte haft sex efter förlossningen
  • katrinp

Jag skulle tro att det är betydligt vanligare att vänta med sex betydligt längre än 6 veckor än tvärtom.
    Att få barn är en otrolig hormonomställning för kroppen som bara den i sig kan ge kraftigt sänkt sexlust. Dessutom att spricka, även om "bara" tre stygn är ändå att gå sönder. Det tar ganska ett tag innan ärrvävnad en slutar kännas stum och lätt skavande.
    Avslag gör i sig också att man inte känner sig så fräsch, precis som många kvinnor inte gör vid mens, då blir man inte heller supersugen.
    Många kvinnor får dessutom besvär med urinläckage efter en förlossning, vilket kan ta tid att träna bort igen, även om det inte finns några permanenta skador på underlivet.
    Har ni dessutom ett barn som inte sover hela nätter så är tröttheten i sig också något som gör att man blir otroligt avtänd..
    Tålamod.

• Anonym (Jisses)

Fan alltså, blir provocerad av ditt inlägg Ts. Gå och prata med ngn om dina problem. Du har precis blivit pappa, hon har blivit mamma. Med sömnbrist, ett helt nytt liv, avslag, klämt ut en bebis, ömma bröst, hormoner. 

köp en fleshlight eller på riktigt sök hjälp. 

hjälp ber man om i nödsituationer. 

• Anonym (Stina)

Det kan inte vara ditt usla skriftspråk och särskrivningarna som gör henne avtänd?

• Anonym (Musslan sluter sig för alltid)

Du måste skämta va?! Hur självupptagen människa  får man vara? Herregud runka din idiot, du beter dig som en jävla barnrumpa! Sluta tjata ditt as.

• EnAnonumius
    Anonym (Mumminpappan) skrev 2023-03-25 00:58:52 följande:
    Inte haft sex efter förlossningen
    Vi fick vår dotter för nästan exakt 6 veckor sedan och vi har inte haft sex sedan dess. Hon säger att hon inte har någon ork eller sexlust pga trötthet och att avslaget gör att hon vill vänta. Jag försöker ta initiativ hela tiden, säger till henne hur snygg och sexig hon är och hur mycket jag vill ha sex med henne mm men hon verkar inte uppskatta detta. Hur länge ska man vänta in kvinnan efter förlossningen? Hon fick tre stygn när dottern kom som har lossnat nu säger hon så det bör inte vara något hinder. Mår dåligt över hur jag mår kring detta men trodde inte det skulle vara såhär jobbigt eller ta så lång tid att komma igång efter förlossningen. Behöver inte vara penetrerande sex heller, men hon säger att hon är för trött för att ens tänka på sex eller att ens bli kåt. Hon sover hellre när dottern sover än att svara eller initiera på försök till sex. Läser här på FL kring par som haft sex bara några veckor efter förlossningen samt par som slutar ha sex på flera år efter förlossningen. Hjälp Mig snälla 

//Förstagångs pappan 
    Jag skall ge dig en rad förklaringar.

Din kvinna är nyförlöst, ja man räknas som nyförlöst efter 6veckor, då man inte har hunnit och läka ordentligt efter förlossningen på den korta tiden. För det är mer som skall läkas än kroppen än att "stygnen försvinner":  Knappast att man hart lust till sex då.

Hon skall komma in ordentligt i rutinen med amningen, det är inget som kommer direkt utan det kräver sin tid att få i ordning på den.
    Barnet skall ammans och det skall ske med några timmars mellanrum, dygnet runt.

Det som är mest intressant är hur  självcentrerad du är och bara skriver "jag jag jag jag jag jag", ingenstans i ditt inlägg.
    Ingenstans visar du den minsta tillstymmelse av intresse över ens fråga "vad kan jag göra  för henne och vårt barn"?

Nej du, du är pappa nu, se till att ta ditt delansvar för barnet och låt hon få avlastning så hon kan få sova en stund.

Vad du läser på FL om par som har sex efter några veckor får stå för dem. Det gäller INTE din kvinna.. Kvinnor är individer.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Tea)

Helt normalt. Efter sex veckor har en del fortfarande avslag. Vi hade sex först efter 9 månader har jag för mig. Ovanligt lång tid, men förekommer. Efter en förlossning och under amning är hormonbalansen i kroppen helt annorlunda än normalt. Det kan påverka sinnesstämning och kroppsfunktioner. När man ammar har man otroligt mycket intim kroppskontakt och kan bli väldigt less på det och vilja vara i fred. Sover man dåligt på natten blir man dessutom trött och behöver ta igen förlorad sömn vid varje tillfälle som ges. Detta för att orka det viktigaste, att amma och sköta barnet. 

Mammor är individer och vad en annan mamma gjort eller gör förändrar inte vad din tjej behöver och vill. 

• Kotten23

Det är därför muslimska män har med än två fruar, så alltid ett par ben öppna. 

• Anonym (D)

Fyfan så avtändande med män som dig TS. Hjälp till med ditt barn istället för att tänka på sex. 

• xnfsm

Hjälp mig snälla, skriver du. Som att detta är ett problem för DIG. Släpp dina egna behov och önskemål och se till din partner som just genomgått det största en kropp kan genomgå, samt ert barn. Hur länge ska man vänta in kvinnan skriver du, ja du, tills att hon är sugen säger jag. Asså på riktigt, jag skäms över MÄNskligheten när jag läser sådana här trådar. 

Fint av övriga att resonera och förklara för TS kring detta. Jag har inte tålamod för det. 

• Florali

Avlasta din kvinna. Sköt markservicen. Massera hennes fötter/nacke eller npgot annat om hon vill.
    Onanera och förbered dig på många månader utan sex. Kräver du sex innan lusten börjat återkomma, blir det bara låsningar och det kan leda till att lusten inte kommer tillbaka och ett sexlöst förhållande.
    Omsorg och förståelse för varandra leder till intimitet och större sannolikhet till ökad möjlighet att få ett fint sexliv i framtiden.
    Lusten försvinner rent hormonellt hos de flesta nyblivna mammor. Hon ska fokusera på barnet. Och efter 6 veckor är kroppen långt ifrån läkt, heller.
    TS läs på, steppa upp och var den man din kvinna behöver!

Svar på tråden Inte haft sex efter förlossningen