Inlägg från: Anonym (Samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma)

Separation

Anonym (Hur?) skrev 2023-03-25 10:19:55 följande:

Med hyresrätt skulle det ekonomiska inte vara ett problem. Jag klarar en hyra på upp till 16 000 och skulle ha pengar Från försäljning av nuvarande bostad som buffert. jag har satt upp en budgetkalkyl som Känns hållbar och går ihop. Jag får ut 35 000 efter skatt så visst skulle jag klara det. 

Största dilemmat är bostadsfrågan samt det känslomässiga gentemot barnen. vill inte heller vara utan dem varannan vecka 

Vet du jag har varit i din sits förut när min man var otrogen och vi skilde oss barnen var då 7 och 10. Nu är jag i samma sits igen då min nuvarande sambo inte ens pratar med mig. Och jag har mått så dåligt över hur jag behandlas och stannat för att vår 7 åring ska ha bägge föräldrarna, vi ska kunna bo kvar i huset men vet du efter att ha pratat med mina äldre barn 17,20 som kunde bedyra att jag trodde jag var en bra förälder och det var jag men Jag var BÄTTRE  efter skiljsmässan..för det tog sån energi att inte må bra och trivas.. Min exman var otrogen i 1 år och jag visste att de var nåt. Men blundade för barnen skull, för husets skull... Men jag vände mig faktiskt ganska fort med vv och var en mycket bättre förälder den vecka jag hade dom jag hade mer tid och mer tålamod att bara vara. Men jag och mitt ex gick på rådgivning för att rädda vår relation inte vårt äktenskap.. Och de var jätte ta och även om de varit tuggas under har vi för barnen skull kunnat ha en bra relation..

Min nuvarande sambo vägrar rådgivning och jag känner redan nu att vår relation aldrig kommer bli lika bra eller problemfri som med exet för min nuvarande vill inte arbeta på det. Jag har tryckt undan och glömt bort och låtigt det dåliga måendet ta över det faktum att det går att ha barn vv och må bra... Barnen kan må bra men det hänger på de vuxnas kommunikation efter en separation så ta rådgivning för dina barn skull. Barnen är värda allt jobb som behövs. Dom är värda föräldrar som mår bra, som inte är bitter och hatiska, föräldrar som kan ställa upp för varandra..

Vi kommer få bo trångt om jag ens hittar nåt.. Mina äldre barn sa direkt det är bara rum mamma.. Huvudsaken det blir bra för dig. 
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Hur?) skrev 2023-03-25 10:50:38 följande:
    Skönt att det löste sig med stora banren. Hur blev ett sociala liv med gemensamma vänner osv efter att ni separerade? Ledsen att du är i samma sits igen :(
    Då min man var otrogen med en av våra närmaste vänner blev det såklart jobbigt för hela vår bekantskapskrets. Så tyvärr tappade vi mer eller mindre kontakten. Vi hörs av ibland men umgås inte längre men dom umgås inte med han heller. Det blev en jobbig situation för fler än bara oss två.

Jag flyttade efter 2 år möjligt att umgänget kommit igång igen om jag bott kvar och ansträngt mig.. Men de kändes ganska skönt att börja om helt faktiskt  
Svar på tråden Separation