Separation
Anonym (Hur?) skrev 2023-03-25 10:19:55 följande:
Med hyresrätt skulle det ekonomiska inte vara ett problem. Jag klarar en hyra på upp till 16 000 och skulle ha pengar Från försäljning av nuvarande bostad som buffert. jag har satt upp en budgetkalkyl som Känns hållbar och går ihop. Jag får ut 35 000 efter skatt så visst skulle jag klara det.
Största dilemmat är bostadsfrågan samt det känslomässiga gentemot barnen. vill inte heller vara utan dem varannan vecka
Min nuvarande sambo vägrar rådgivning och jag känner redan nu att vår relation aldrig kommer bli lika bra eller problemfri som med exet för min nuvarande vill inte arbeta på det. Jag har tryckt undan och glömt bort och låtigt det dåliga måendet ta över det faktum att det går att ha barn vv och må bra... Barnen kan må bra men det hänger på de vuxnas kommunikation efter en separation så ta rådgivning för dina barn skull. Barnen är värda allt jobb som behövs. Dom är värda föräldrar som mår bra, som inte är bitter och hatiska, föräldrar som kan ställa upp för varandra..
Vi kommer få bo trångt om jag ens hittar nåt.. Mina äldre barn sa direkt det är bara rum mamma.. Huvudsaken det blir bra för dig.