Anonym (....) skrev 2023-04-02 21:03:56 följande:
Så du tror på allvar att jag menade att skriva "...i midd vardagliga liv"? Är du på riktigt?
Nej, som sagt till dig åtskilliga gånger så var midd en felstavning/autocorrect av det svenska ordet mitt och det hade också förstått om du hade bemödat dig att läsa hela meningen. Men istället så hakar du upp dig på ett ord, star en meningslös diskussion och hetsar. Normalt? Nej, inte Det minsta. Men du ofta gör så?
Autokorregering? Nej, jag behöver inte byta språkinställning för att skriva norska ord som inte innehåller ä eller ö. Behöver du verkligen det?
Är det svårt för dig att förstå att mitt felstavade "midd" var svenska ordet "mitt"?!
Och ja, i merkelig så var det glömt ett "e". Vilket inte heller är hela värden. Eller ens speciellt ovanligt.
Det rimmar dåligt att du som svensk har sådan dålig läsförståelse att du inte ens förstår en enkel liten mening. Inte konstigt att du inte förstår norska fullt ut.
Anonym (Kos) skrev 2023-04-03 16:31:40 följande:
Jo det är likevel.
Som svensk man var det inte lätt med språket i början, man träffa en jente.
Man tänkte man sa något snällt, när jag träffa dig var du en söt rar tös. Nu får jag inte sova ifred hela natten.
Där hon rätta mig, jag har blivit en rar tös sedan jag träffa dig.
Var trevligt att ni vill diskutera språket osv. Men tråden handlar inte alls om det, utan om något helt annat. Ni får jättegärna läsa trådstartsinlägget och diskutera det som är ämnat att diskutera.
Håll er till ämnet tack.