• Anonym (Kiki)

Lojalitetskonflikt

Jag och min flickvän hade gemensamma vänner par som gick i skilda vägar. 
    Kvinnan har partner nu och mannen lever sitt liv nöjd och belåten. 
    För någon månad sen fick jag veta från min flickvän att kvinnan hittar  nya kärleken innan separationen. Dom har haft liten pause. Jag hade druckit lite det kvällen ringde min flickvän några gånger. Hon svarade att är inte ensamn . Det nya kärleksparet är där etc. Hur som helst jag ringer igen  efter half timme igen med tanke att dom har gått och säger att det kalas "monkey branching" och det är inte korrekt mot hennes ex.  Man hittar man tills man har man. Många gör detta bu för tiden.
    Hur som helst. Igår skulle jag fråga kvinan Z som har pojkvän om något via messenger. 
    Jag märkte och hon har raderad mig.
    Jag frågar är det något som har hänt. Och hon svarar  hur har hon hört hela detta samtalet för någon månad sen och sen min fortfarande flickvän förklarar va monkey branching is. Jag bad om  ursäkt och sa att jag skulle göra samma sak och uppskattade hennes ärlighet. Z har rätt. Jag har tappat förtroendet i hennes ögon. Hon frågade varför har jag sagt så men jag vägrade berätta att det kommer från min flickvän. Va händer sen. Hon screenshotar samtal till min flickvän hon är vansinnigt om va ska jag säga mer eller berätta åt henne.   Dilemman är att min fortfarande flickvän vet om allt, ser hon raderar mig, förklarar va monkey branching betyder åt dom utan att nämna något.  Hon vägrar att erkänna att har sagt såna ord om henne . Men hur ska jag komma på något sånt själv. Och varför hon berättar inget på månad tills jag redan ut om detta själv. 
    Jag förstår Z , har inget att säga där och vill inte snacka shit bakom min flickväns rygg som tydligen har gjort detta även om mig.
    Så vad ska jag göra. Vill inte prata och stöta Z. Att säga du Min Flickvän har missuppfattat och därefter jag funkar ej. Är besviken på min flickvän samtidigt att hon nämde aldrig något.  Är jag elakperson på riktigt? Vad innebär lojalitet,  privat samtal i ett förhållande är saker som funderar just nu

• Svar på tråden Lojalitetskonflikt
  • Anonym (111)

Jag förstår knappt vad du skriver. 

• Anonym (Peter)

Du får skriva om det så det går att förstå.

• Anonym (S)

Ärligt talat förstår jag inte heller vad du skriver eller vad du vill ha hjälp med...

• Anonym (Kiki)

Hoppsan! Ursäkta på riktigt.  Mobil versionen har kappad en del av texten.
    .

Jag och min flickvän hade gemensamma vänner ett par som gick i skilda vägar. 
    Z (väninnn) har partner nu och hennes ex lever sitt liv nöjd och belåten. 
    För någon månad sen fick jag veta från min flickvän att Z hittar  nya kärleken innan separationen. 
     Jag hade druckit lite det kvällen ,ringde min flickvän några gånger som svarade inte just då.. Hon svarade via text att är inte ensamn Z är det nya är där och ska avsluta om en liten stund. 
    Hur som helst jag ringer min flickvän igen  efter ca en half timme med tanken att dom har gått och säger att Z har fel mot sin ex och det  kalas  "monkey branching" Man hittar annan tills man har förhållande.
    Många gör detta nu för tiden.
    Hur som helst.
     Igår skulle jag fråga Z om något via messenger. 
    Jag märkte att hon har raderad mig från sin vänlista.

Jag frågar direkt  är det något som har hänt. Och hon svarar att har hört hela samtalet för min flickvän om monkey branching grejen.
    Jag bad om  ursäkt och sa att jag skulle eventuellt göra detsamma och uppskattade hennes ärlighet.
     Z har rätt. Jag har tappat förtroendet i hennes ögon. 
    Z frågade varför jag pratate bakom hennes rygg och med vilken anledning,  men jag vägrade berätta att det kommer från min flickvän. 
     Va händer sen. Z screenshotar  min samtal till min flickvän som textar på vansinnigt sätt va har jag berättat åt Z. 
    Dilemman är att min fortfarande flickvän vet om allt, inkl att Z raderar mig framför hennes ögon och min flickvän förklarar va monkey branching betyder åt dom utan att nämna något åt mig i kanske 1 månad.
    Hon vägrar att erkänna att har sagt såna ord om henne plötsligt,  stämmer ej och jag har missuppfattat. 
    Okej säger jag, men du ser hur Z raderar mig varför du nämner inget om mig. Inget svar där. Du är mr. Perfekt gör aldrig fel och vänder samtalet.
    Men hur ska jag komma på något sånt själv. Och varför hon berättar inget på en månad åt mig tills jag fick veta slumpmässigt. 
    Jag förstår Z , har inget att säga mot henne. Trots uppskattar inte monkey branching. 
    Så vad ska jag göra nu. Vill inte prata eller störa   Z. 
    Jag är samtidigt besviken på min flickvän men visst det är inte hennes fel kanske att hon pratade en sånt privat samtal med 30 cm avstånd av dom utan att säga åt mig.  Är jag elakperson på riktigt? 
    Vad innebär lojalitet,  privat samtal i ett förhållande är saker som funderar just nu och kan jag lita på min flickvän pga av sånt händelse om vi har bråkat för likadana saker förut. 
  • Tecum

Ditt förtydligande hjälpte inte mycket, men du ska inte ta skit för något din flickvän gjort. Det är en principsak.

• Anonym (Kiki)
    Tecum skrev 2023-03-26 19:51:06 följande:

Ditt förtydligande hjälpte inte mycket, men du ska inte ta skit för något din flickvän gjort. Det är en principsak.

Så du menar att det  är okej om jag  förklarar allt till Z om saken? .
    Ja, jag märkte det. Jag vet inte om det är med telefonen att göra men jag  ser knappt "meddelande" rutan
  • Tecum
    Anonym (Kiki) skrev 2023-03-26 19:58:55 följande:
    Så du menar att det  är okej om jag  förklarar allt till Z om saken? .
    Ja, jag märkte det. Jag vet inte om det är med telefonen att göra men jag  ser knappt "meddelande" rutan
    Jag hade gjort det men ta ett snack med din flickvän först så kanske ni kan få ihop något som bägge kan stå för.
  • Anonym (Kiki)
    Tecum skrev 2023-03-26 20:13:03 följande:
    Jag hade gjort det men ta ett snack med din flickvän först så kanske ni kan få ihop något som bägge kan stå för.
    Tack. Tyvärr jag  tror inte att det funkar. Min flickvän vägrar att berätta om det kvällen ocj va har hon sagt eller hönd därefter. Hon har varit framför Z när hon raderar mig men inte än ända ord om det.  Mig flickvän fick panik igår. Vad har du sagt,vad ska du säga till Z mm. O när jag svarade" sanningen" då va hon pisse arg och ville lämna min bil tillbaka. : ) Aså vill vara med min tjej men tappar så mycket tid på sånt drama
  • Anonym (Kiki)
    Anonym skrev 2023-03-26 20:51:27 följande:

Ni går på högstadiet va?

Vi är över 40 alla. Träffade min flickvän för 3 år sen och flyttade hos henne och träffade hennes vänner. Jag vet va du menar. Och håller med dig
  • Anonym (....)

Varför lägger du dig i från första början? 

• ClumsySmurf

Har din flickvän berättat hemlisar utan att förklara att det är hemlisar ska hon ta ansvar för att hon inte kunde vara tyst.
  • Anonym
    Anonym (Kiki) skrev 2023-03-26 21:10:58 följande:
    Vi är över 40 alla. Träffade min flickvän för 3 år sen och flyttade hos henne och träffade hennes vänner. Jag vet va du menar. Och håller med dig
    Varför blir det högstadiedrama av allt?
  • Anonym (Kiki)
    Anonym skrev 2023-03-26 21:54:28 följande:
    Varför blir det högstadiedrama av allt?
    Jag tror att folk har för lite att göra eller för bekväma pga av bidrag eller hoppa av skolan för tidigt .
    Jag är naiv och bryr mig för mycket 
Svar på tråden Lojalitetskonflikt