Lojalitetskonflikt
Jag och min flickvän hade gemensamma vänner par som gick i skilda vägar.
Kvinnan har partner nu och mannen lever sitt liv nöjd och belåten.
För någon månad sen fick jag veta från min flickvän att kvinnan hittar nya kärleken innan separationen. Dom har haft liten pause. Jag hade druckit lite det kvällen ringde min flickvän några gånger. Hon svarade att är inte ensamn . Det nya kärleksparet är där etc. Hur som helst jag ringer igen efter half timme igen med tanke att dom har gått och säger att det kalas "monkey branching" och det är inte korrekt mot hennes ex. Man hittar man tills man har man. Många gör detta bu för tiden.
Hur som helst. Igår skulle jag fråga kvinan Z som har pojkvän om något via messenger.
Jag märkte och hon har raderad mig.
Jag frågar är det något som har hänt. Och hon svarar hur har hon hört hela detta samtalet för någon månad sen och sen min fortfarande flickvän förklarar va monkey branching is. Jag bad om ursäkt och sa att jag skulle göra samma sak och uppskattade hennes ärlighet. Z har rätt. Jag har tappat förtroendet i hennes ögon. Hon frågade varför har jag sagt så men jag vägrade berätta att det kommer från min flickvän. Va händer sen. Hon screenshotar samtal till min flickvän hon är vansinnigt om va ska jag säga mer eller berätta åt henne. Dilemman är att min fortfarande flickvän vet om allt, ser hon raderar mig, förklarar va monkey branching betyder åt dom utan att nämna något. Hon vägrar att erkänna att har sagt såna ord om henne . Men hur ska jag komma på något sånt själv. Och varför hon berättar inget på månad tills jag redan ut om detta själv.
Jag förstår Z , har inget att säga där och vill inte snacka shit bakom min flickväns rygg som tydligen har gjort detta även om mig.
Så vad ska jag göra. Vill inte prata och stöta Z. Att säga du Min Flickvän har missuppfattat och därefter jag funkar ej. Är besviken på min flickvän samtidigt att hon nämde aldrig något. Är jag elakperson på riktigt? Vad innebär lojalitet, privat samtal i ett förhållande är saker som funderar just nu