• Anonym (Anonym Orolig)

Vattenskada....

Hej! Vi har två katter & en hund som alltid dricker ur sin vattenfontän.

Det visar sig att den hade runnit över någon dag eller så kan vara att djuren stött till den så vatten har kommit på golvet.

Det har nu blivit mörka ränder vid parkettgolvet och hyresvärden var här idag & kollade på golvet. Dem behöver byta ut hela golvet för 25.000kr.

Pratade med Folksam min nuvarande försäkring, men dem verkar inte hjälpa till i detta fallet.. vet ni vad man kan göra här? Har inte så mycket pengar att hosta upp..

Sedan, vet någon nån försäkring som hade hjälp i detta fallet? Kan vara bra att byta till i framtiden..

• Svar på tråden Vattenskada....
  • Anonym (Ekotipset)

Kolla upp Ekotipset. De (Hon?) har haft ett inlägg om att åtgärda vattenmärken på parkett med hjälp av oxalsyra. Kanske värt att testa? 

• Anonym (Reality check)
    Core skrev 2023-03-29 08:35:55 följande:

Nån man i hushållet? En apa klarar av att byta parkett , gör jobbet själv isåfall!

Varför måste ts ha en man till det? Påstår du att ts är dummare än en apa...?
  • Anonym (fer)
    Anonym (X) skrev 2023-03-27 12:31:44 följande:

Till att börja med kan du ju vara ärlig om vad som hänt.
    Att spilla vatten på parkett, inte ens om man slår ut en hel skål, ger såna skador. 

Det beror på parkett, jag har en värdelös skitparkett som inte tål fukt alls. Värden sa till mig att jag måste torka golven med en helt torr trasa och aldrig använda fukt, vilket man ju blir tvungen att göra när man har barn, vilket resulterat i märken överallt. ligger fukten mer än 30 sekunder finns det märken mellan plattorna.
  • Anonym
    Anonym (fer) skrev 2023-03-29 20:25:07 följande:
    Det beror på parkett, jag har en värdelös skitparkett som inte tål fukt alls. Värden sa till mig att jag måste torka golven med en helt torr trasa och aldrig använda fukt, vilket man ju blir tvungen att göra när man har barn, vilket resulterat i märken överallt. ligger fukten mer än 30 sekunder finns det märken mellan plattorna.
    Och det är inte laminat?
  • Tristelle
    Anonym (fer) skrev 2023-03-29 20:25:07 följande:
    Hur kunde det bli märken av att värden sa något?
  • Anonym (fer)
    Anonym skrev 2023-03-29 20:43:20 följande:
    Och det är inte laminat?
    Jag vet inte skillnaden. Oavsett, känns det verkligen rimligt att inte kunna torka golven någonsin?
  • Anonym (fer)
    Tristelle skrev 2023-03-29 20:44:26 följande:
    Hur kunde det bli märken av att värden sa något?
    Du läser konstigt.
  • Anonym
    Anonym (fer) skrev 2023-03-29 21:19:11 följande:
    Jag vet inte skillnaden. Oavsett, känns det verkligen rimligt att inte kunna torka golven någonsin?
    Ja? Med laminat får man bara tugga i sig att det inte går att våttorka. Det är väl allmänt vedertaget och känt.
  • Anonym (fer)
    Anonym skrev 2023-03-29 20:43:20 följande:
    Och det är inte laminat?
    Kollade upp det, det är parkett. Den billigaste sorten.
  • Anonym
    Anonym (fer) skrev 2023-03-29 21:29:10 följande:
    Kollade upp det, det är parkett. Den billigaste sorten.
    Då är den verkligen dålig, ja.
  • Anonym (fer)
    Anonym skrev 2023-03-29 21:24:52 följande:
    Ja? Med laminat får man bara tugga i sig att det inte går att våttorka. Det är väl allmänt vedertaget och känt.
    Det är parkett. Men jag kan tycka att hyresvärdar då inte borde tvinga en att ha parkett, då det inte var det innan inflytt. Jag har till och med parkettgolv i hallen, och en vanlig tröskel till badrummet som är låg, samt ett badrum på mindre än 2 kvm vilket gör det svårt att hålla fukten borta från golvet precis utanför. Men ja, fuktskador känns helt oundvikliga med den typen av golv med små barn och husdjur.
Svar på tråden Vattenskada....