Anonym (japp) skrev 2023-03-28 14:19:15 följande:
När jag träffade min nuvarande man, så kände jag inget särskilt för hans utseende på första dejten. Men tänkte att jag kan träffa honom någon mer gång, eftersom vi hade lite liknande intressen och han var allmänt trevlig.
Det blev ett lyckokast. Vi har varit tillsammans i sex år och jag älskar honom mer och mer för varje dag. Han har också blivit supersnygg och sexig för mig med tiden! På grund av mina känslor för honom.
Sådär har det också varit för mig att jag inte tyckt att utseendet motsvarat mina ideal eller varit så attraktivt som jag egentligen hade önskat, men vad som alltid funnits i dessa fall har varit en sexuell stark gnista/kemi och en nyfikenhet på varandra som har varit svår att motstå. Senare när känslorna förstärks pga att sexet och umgänget varit så laddat och givande har jag även tyckt att de blivit mer och mer attraktiva för ögat.
Men jag har flera gånger varit med om att jag funnit personligheter väldigt attraktiva men att den fysiska gnistan helt saknats varför sex och romantik inte kommit på tal. Jag måste känna den sexuella gnistan direkt aldrig annars kommer jag aldrig kunna få känslor eller bli kär. Jag måste också gilla ett ansikte och ett utseende även om det inte faller inom ramarna för vad som är estetiskt tilltalande.