• Anonym (!)

Om någon har personligheten men inte utseendet, hur hade ni ställt er till det?

Om ni hade träffat en person som har en fin personlighet som ni verkligen uppskattar och ni klickar jättebra, men personen är inte attraktiv rent utseendemässigt (alltså ni tycker inte att personen ser bra ut), hur hade ni då ställt er till det? Hade ni fortsatt dejta personen? Hade ni kunnat inleda något seriöst eller hade det inte gått för er? Hur viktigt är då utseendet för er?

Svara gärna i tråden också. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om någon har personligheten men inte utseendet, hur hade ni ställt er till det?
  • Anonym (L)

Nej, det skulle inte gå för mig. För mig är personlighet och utseende lika viktigt. Det ena utesluter inte det andra. Jag vill tycka om att titta på min partner. Jag vill tycka att min partner är snygg, fin och sexig, och jag vill att min partner ska tycka detsamma om mig. Annars får det då vara. 

• Anonym (E)

Om personligheten är bra men inte utseendet kan man väl vara vänner? Istället för att försöka tvinga sig själv att tycka någon är attraktiv.

• Anonym (japp)

När jag träffade min nuvarande man, så kände jag inget särskilt för hans utseende på första dejten. Men tänkte att jag kan träffa honom någon mer gång, eftersom vi hade lite liknande intressen och han var allmänt trevlig. 

Det blev ett lyckokast. Vi har varit tillsammans i sex år och jag älskar honom mer och mer för varje dag. Han har också blivit supersnygg och sexig för mig med tiden! På grund av mina känslor för honom.

• Fröken Allvar
    Anonym (japp) skrev 2023-03-28 14:19:15 följande:

När jag träffade min nuvarande man, så kände jag inget särskilt för hans utseende på första dejten. Men tänkte att jag kan träffa honom någon mer gång, eftersom vi hade lite liknande intressen och han var allmänt trevlig. 

Det blev ett lyckokast. Vi har varit tillsammans i sex år och jag älskar honom mer och mer för varje dag. Han har också blivit supersnygg och sexig för mig med tiden! På grund av mina känslor för honom.

Så brukar det ju bli. Jag hade tänkt skriva något liknande. Attraktionen är viktig, annars går det inte i längden. Den brukar sitta i helhet som lukt, hur han rör sig, skrattar, talar, och hur han ser ut, förutom personligheten. Grattis till mannen! 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (H)

Jag tycker att din fråga är konstigt ställt.

? alltså NI tycker inte att personen ser bra ut? .

? utseendet är viktigt för mig? 

Om man tycker om någon tycker man ofta att personen ser bra ut trots att hen är inte så vacker fysiskt. 

Jag känner ingen till exempel som tycker att ens barn eller mamma är fula?
    Samma gäller ens partner.
    Om man tycker att personen inte ser bra ut gillar man inte personligheten. 

• Anonym (E L)

Hade nog gett det en chans, alltså ses några gånger till och känna efter. Ibland känner man attraktion på andra sätt. Men ärligt talat så hade det nog blivit svårt, jag behöver känna att jag tänder på personen på alla plan för att inleda en relation...

• Anonym (xx)
    Anonym (E) skrev 2023-03-28 14:16:30 följande:

Om personligheten är bra men inte utseendet kan man väl vara vänner? Istället för att försöka tvinga sig själv att tycka någon är attraktiv.

Exakt. 
  • Anonym (kemikemikemi)
    Anonym (japp) skrev 2023-03-28 14:19:15 följande:

Sådär har det också varit för mig att jag inte tyckt att utseendet motsvarat mina ideal eller varit så attraktivt som jag egentligen hade önskat, men vad som alltid funnits i dessa fall har varit en sexuell stark gnista/kemi och en nyfikenhet på varandra som har varit svår att motstå. Senare när känslorna förstärks pga att sexet och umgänget varit så laddat och givande har jag även tyckt att de blivit mer och mer attraktiva för ögat.

Men jag har flera gånger varit med om att jag funnit personligheter väldigt attraktiva men att den fysiska gnistan helt saknats varför sex och romantik inte kommit på tal. Jag måste känna den sexuella gnistan direkt aldrig annars kommer jag aldrig kunna få känslor eller bli kär. Jag måste också gilla ett ansikte och ett utseende även om det inte faller inom ramarna för vad som är estetiskt tilltalande.
  • Embla twopointoh

För mig ligger attraktionen främst inte i utseendet. Saker som längd, vikt, färger spelar ingen, eller i alla fall mycket liten, roll. Det är personligheten, intelligensen, om man "klickar" som är det som gör män attraktiva i mina ögon.

När jag tycker om människor (även på vänskaplig nivå) tycker jag också att de är vackra, även om jag rent rationellt inser att de inte är några klassiska skönheter. Jag ser det som är vackert hos dem, fokuserar på det och bryr mig inte så mycket om resten, typ.

Svar på tråden Om någon har personligheten men inte utseendet, hur hade ni ställt er till det?