Inlägg från: Anonym (klarar det) |Visa alla inlägg
  • Anonym (klarar det)

Deprimerad med ångest hjälp

Känner igen mig. Har i stort sett hela livet haft depression och svår ångest. Har testat det mesta, men mår aldrig riktigt bra. I höstas var det riktigt dåligt och jag skulle börja nytt jobb i jan i år och kände att det aldrig kommer gå.. Hade sagt upp mig från mitt gamla en månad tidigare. Trodde aldrig det skulle gå, men jag jobbar fortfarande. Ångesten finns alltid där men mår samtidigt bra av att ha ett jobb, nån slags rutin i livet. Men det är kämpigt. Tycker inte du ska se jobbet som ångest, tror att det istället kan göra att du mår bättre. Första dagarna kommer vara jobbiga, det var dom för mig. Men jag kämpade på och trivs nu bra med både kollegor och jobbet (har ett ganska ansvarsfullt jobb dessutom). Åh ångesten, ja den finns kvar, vissa dagar riktigt dåligt, med social fobi, hjärtklappning, ostadighet, darrighet. Hoppas du inte bangar utan testar jobbet i alla fall. Det kan bli jättebra trots ångest.

• Anonym (klarar det)

Verkar inte som att TS är ett dugg aktiv i sin trådstart. Kanske inte var så allvarligt ändå?!

• Anonym (klarar det)
    Anonym (Ångest) skrev 2023-03-31 22:46:49 följande:
    Idag var första dagen på fler veckor jag inte låg i sängen större delen av dagen.. Så nej jag var inte aktiv här inne för jag ville inte dra ner mig själv när jag väl hade en hyfsat bra dag.

Sen så orkar man inte heller vara hur aktiv som helst när man mår skit... Har du verkligen erfarenhet av depression och ångest ?
    Ja det har jag verkligen. Har varit inlagd några gånger till och med. 
  • Anonym (klarar det)
    Anonym (Ångest) skrev 2023-04-01 18:30:46 följande:
    Hur kan du ifrågasätta att man inte varit in på ngr timmar.? Då  vet du ju också hur handlingsförlamad man kan bli 
    Vet bara att de gånger jag varit riktigt dålig har jag inte haft energin till att starta en tråd här på FL. Då handlar det om att få i sig vatten och lite mat så man inte dör. Jag jämförde bara. Släpp det nu. Hoppas du mår bra snart. 
Svar på tråden Deprimerad med ångest hjälp