• Anonym (Svensk kille)

Vill inte svenska tjejer har svenska killar, och i så fall varför?

Har märkt att väldigt många svenska tjejer, främst yngre under 40 år, har pojkvänner med bakgrund i länder som ligger utanför Europa. Och andelen svenska killar som har tjejer från liknande länder är extremt få i jämförelse. 

Har börjat dra slutsatsen att det kanske är som så att svenska kvinnor, och utländska kvinnor för den delen, inte vill ha oss svenska män. Eller att man föredrar andra än oss. Och då undrar jag vad det grundar sig i? Handlar det om utseendet? Handlar det om personligheten? Är det mer spänning man vill ha? Är det ett statement mot den vita mannen? Vad är grejen? 

För jag är en svensk kille som är vältränad, lång, trevlig, social, och ser hyfsat ok ut utan att för den saken skull vara någon fotomodell direkt. Inget håravfall. Och jag känner att det kanske är så att man helt enkelt inte är så intresserade av oss svenska killar. Är vi inte tillräckligt attraktiva? Vad är grejen? Hoppas på ärliga svar. Ni få tycka vad ni vill. Högt i tak, ärlighet  utan att man är provokativ eller har som syfte att bara vara ett troll i största allmänhet.  

• Svar på tråden Vill inte svenska tjejer har svenska killar, och i så fall varför?
  • Anonym (Anna)

Tror yngre kvinnor faller för deras charm och deras uppvaktning.
    Ofta är de vältränade, utseendefixerade och fåfänga.

• Anonym (Rftt)

Min mans föräldrar invandrade till Sverige från annat europeiskt land. 
    Vi träffades o blev kära när vi var ca 20. Vi har varit tillsammans i 25 år . Men attraktionen jag känner o kände för honom var pga honom, inte pga var hans föräldrar hade sitt ursprung eller inte.

Är dock otroligt tacksam över den makalösa "turen" i att vi verkar hittade varandra. Så många saker som skulle ha kunnat leda till att vi aldrig träffats.

• Anonym (Roflrolf)
    Anonym (Svensk kille) skrev 2023-03-31 20:12:17 följande:

Har märkt att väldigt många svenska tjejer, främst yngre under 40 år, har pojkvänner med bakgrund i länder som ligger utanför Europa. Och andelen svenska killar som har tjejer från liknande länder är extremt få i jämförelse. 

Har börjat dra slutsatsen att det kanske är som så att svenska kvinnor, och utländska kvinnor för den delen, inte vill ha oss svenska män. Eller att man föredrar andra än oss. Och då undrar jag vad det grundar sig i? Handlar det om utseendet? Handlar det om personligheten? Är det mer spänning man vill ha? Är det ett statement mot den vita mannen? Vad är grejen? 

För jag är en svensk kille som är vältränad, lång, trevlig, social, och ser hyfsat ok ut utan att för den saken skull vara någon fotomodell direkt. Inget håravfall. Och jag känner att det kanske är så att man helt enkelt inte är så intresserade av oss svenska killar. Är vi inte tillräckligt attraktiva? Vad är grejen? Hoppas på ärliga svar. Ni få tycka vad ni vill. Högt i tak, ärlighet  utan att man är provokativ eller har som syfte att bara vara ett troll i största allmänhet.  

Du har svårt att skaffa tjej trots att du är så bra. Du har svårt att förstå varför vissa svenska tjejer har pojkvänner med utländskt utseende, trots att du står där. Du tolkar det som att svenska tjejer gör ett statement mot den vite mannen.

Jag tror att svenska tjejer attraheras av killar av olika skäl. Det kan vara killar av utländsk härkomst, det kan vara svenska killar. Du filtrerar ut par där killen ser utländsk ut, anser dig vara bättre än den killen. Analyserar det hela till att det är kvinnors fel på något sätt att du inte har en tjej.

allt detta gör du för att ta avstånd till att det faktiskt är ditt fel att du inte lyckas attrahera en tjej. Det är varken kvinnor eller invandrare det beror på. Du måste ta itu med din sårbarhet och narcissistiska inställning.
  • Anonym (Kalla)
    Anonym (Svensk kille) skrev 2023-03-31 20:12:17 följande:

Män med dina åsikter är inte attraktiva. Sedan stämmer det inte, de flesta svenska kvinnor har svenska män. 
  • Anonym (...)

TS: folk blir kära i individer, inte i en folkgrupp från ena eller andra stället. Släpp genast ditt sätt att tänka för det är felaktigt. 

Man är barn, man går i skolan ihop med andra barn, man blir tonåring, man träffar kanske nytt folk på högstadiet och sen på gymnasiet. Självklart finns det då olika personer i klassen eller på skolan. Även om många möts online idag så ses nog de yngre först via skola, föreningar osv. Då blir man intresserad av de som finns runtom, som man ser varje dag och som man kan prata med. Man lär känna en person, oavsett vilket ursprung denne har. 

Om du försöker få den här tråden till att det är "statement" mot vita män så tänk om. 
    Det finns fler par av vit-vit än något annat, i Sverige. Kom inte och påstå något annat. 

• 567890

INGEN i min bekantskapskrets är gift eller tillsammans med en man som är av annat ursprung än svensk. Jag skulle absolut inte ha en negativ åsikt om någon var det men det är alltså så pass ovanligt att jag inte har det överhuvudtaget i min närhet.

Du får nog se inåt TS och fundera över varför du landar i att det handlar om hudfärg och inte om dig och din personlighet att du är singel.

• Anonym (Svensk kille)
    567890 skrev 2023-03-31 20:56:07 följande:

INGEN i min bekantskapskrets är gift eller tillsammans med en man som är av annat ursprung än svensk. Jag skulle absolut inte ha en negativ åsikt om någon var det men det är alltså så pass ovanligt att jag inte har det överhuvudtaget i min närhet.

Du får nog se inåt TS och fundera över varför du landar i att det handlar om hudfärg och inte om dig och din personlighet att du är singel.

Strunt i mig. Jag ser bara vad jag ser. Varför är det i så fall nästan bara utländska killar och svenska tjejer och inte utländska kvinnor och svenska killar? 

Om jag råkar se någon svensk man med en utländsk tjej så är det i 99% av fallen en asiatisk tjej, eller med ett sånt mongoliskt utseende som man har i Kina/Japan. 
  • Anonym (attityder är allt)
    Anonym (Svensk kille) skrev 2023-03-31 20:59:58 följande:
    Strunt i mig. Jag ser bara vad jag ser. Varför är det i så fall nästan bara utländska killar och svenska tjejer och inte utländska kvinnor och svenska killar? 

Om jag råkar se någon svensk man med en utländsk tjej så är det i 99% av fallen en asiatisk tjej, eller med ett sånt mongoliskt utseende som man har i Kina/Japan. 
    Ser du bara asiatisk tjejer med svensk killar? Kanske du behöver titta noga. Jag själv är icke asiatisk kvinna och är ihop med en svensk killar. När jag var yngre förväntades att jag skulle gifta mig en man inom släkten även om man född och växte upp ett mångfald land. Men man mognar, lära känn andra genom skolan och arbeta. Etnicitet, nationalitet och hudfärg är inte så viktig om man träffat någon man klicka med. Försök att vara öppensinnad.
  • Anonym (Jag)

Jag kan bara tala utifrån mig själv och svaret är så klart inte helt enkelt. Jag föredrar i grunden en svensk pojkvän pga gemensam kulturell bakgrund men har inget emot invandrare. Sedan är det så att de flesta svenska killar tyvärr inte duger, men jag väljer ändå inte bort dem till fördel för invandrare. De flesta killar är faktiskt inte så attraktiva, och då menar jag både till utseende och framför allt personlighet.

• Anonym (Roflrolf)
    Anonym (Svensk kille) skrev 2023-03-31 20:59:58 följande:

Jag tror inte det du påstår stämmer. Varför ska vi strunta i dig?  Du skriver ju 
    För jag är en svensk kille som är vältränad, lång, trevlig, social, och ser hyfsat ok ut utan att för den saken skull vara någon fotomodell direkt. Inget håravfall.

du verkar vara en faktor i sammanhanget. Jag tror att digsjälvet är faktorn som skapar "problemet" 
Svar på tråden Vill inte svenska tjejer har svenska killar, och i så fall varför?