• Sommar26

    Någon annan med plötsligt hög feber 39,5 vuxen?

    Detta är så märkligt. Sonen på 7 år låg i hög feber i 5 dagar. Nu har jag haft det sedan torsdag och förstår inte. Jag har aldrig i vuxen ålder legat på 39,4 grader. 


    mår inte så bra och är så öm i hela kroppen och all hud. 


    har tagit ett covidtest som var negativt men märkligt att ha så hög feber. 

    är det någon annan som upplever eller upplevt detta i nutid?

  • Svar på tråden Någon annan med plötsligt hög feber 39,5 vuxen?
  • Sommar26

    Nä det är inte konstigt att vara sjuk men finner det ovanligt att ha flera dagar med 39,5 grader. Tror aldrig jag haft det som vuxen under mitt 40-åriga liv. 
    normaltemp för mig är just över 36 grader. 


    jobbar inom sjukvården och upplever att det är ovanligt för vuxna att ha över 39 grader om det inte är tex lunginflammation. 


    men kanske ni kan dela med er av annat. 


    tagit febernedsättande men gick bara ner till 39,2. 


     

  • QAnon

    Tycker inte det är märkligt alls. Klart att det vanligaste är lättare feber men hög feber får väl alla minst en gång som vuxen. 

  • idape

    Så hade jag när jag hade covid! Låter som influensa annars. Inget konstigt. Hänt mig några enstaka gånger. Men du känner dig själv bäst. 

  • Sommar26

    Nu dag 7 med hög feber. har dock inte högre än 38.8 nu. Men jag är så svag och har ont överallt tillochme livmodern  


    men som ni säger. Kanske är normalt att ha en ordentlig förkylning även som vuxen. Trodde dock att det skulle börja vända men orkar inte gå i trappen och inte stå och tex diska. 

  • LaFontaine
    Sommar26 skrev 2023-04-05 13:18:05 följande:

    Nu dag 7 med hög feber. har dock inte högre än 38.8 nu. Men jag är så svag och har ont överallt tillochme livmodern  


    men som ni säger. Kanske är normalt att ha en ordentlig förkylning även som vuxen. Trodde dock att det skulle börja vända men orkar inte gå i trappen och inte stå och tex diska. 


    Då är det dags att ringa vårdcentralen och säkerställa att du inte har någon bakterieinfektion som behöver behandlas. 
  • mammatill6
    Sommar26 skrev 2023-04-01 23:31:16 följande:

    Nä det är inte konstigt att vara sjuk men finner det ovanligt att ha flera dagar med 39,5 grader. Tror aldrig jag haft det som vuxen under mitt 40-åriga liv. 
    normaltemp för mig är just över 36 grader. 


    jobbar inom sjukvården och upplever att det är ovanligt för vuxna att ha över 39 grader om det inte är tex lunginflammation. 


    men kanske ni kan dela med er av annat. 


    tagit febernedsättande men gick bara ner till 39,2. 


     


    stämmer verkligen inte. Vid influensa får man lätt hög feber.
Svar på tråden Någon annan med plötsligt hög feber 39,5 vuxen?