Sambos ligg på bröllopet
Hej. Jag ska vara brudtärna för min sambos syster på hennes bröllop om ungefär en månad. Nu när vi börjat planera lmöhippa för henne så kommer det ju fram lite mer kring vilka som är bjudna på bröllopet..
Min sambos syster har en kompis som är en BRA bit äldre än vad jag och min sambo är. MEN, min sambo har legat med denna ?dam?.. inte allt för långt innan han träffade mig. Jag har alltid haft väldigt svårt för henne då jag tyckt att hon är märklig som legat med sin kompis lillebror, systern vet även om detta. Hans syster och damen har inte umgåtts öht sen jag kom in i bilden, varför vet jag inte. Till saken nu hör, att när jag tackade ja till att vara brudtärna fick jag höra att det skulle vara ett litet bröllop med bara de närmsta på, och eftersom de inte umgicks trodde jag verkligen inte att hon skulle vara bjuden.
Nu har jag fått veta att hon är bjuden till bröllopet.
Jag vet att det var före min tid osv, men jag har väldigt svårt för sånt här. Jag vill verkligen inte vara på samma plats, eller behöva prata med andra tjejer han har haft snoppen i. Nu när jag vet detta mår jag på riktigt illa. Jag tänker på hur jag ska stå där fram, och se henne och min sambo, hur festen efter bröllopet ska bli när jag hela tiden kommer tänka på detta, hur rädd jag är över att jag kommer bli ledsen och skämma ut mig osv osv. Jag vill inte ens vara på bröllopet längre, och jag vill heller inte sitta hemma och veta att min sambo är på samma plats som henne. Eftersom det ändå är ett ganska litet bröllop kommer det bli omöjligt att undvika henne, och jag kommer känna mig så jädrans utstuderad av henne när jag står där fram med bruden.. min sambo känner sig också sjukt obekväm i hela situationen och hade inte heller velat ha henne där, men vi kan ju inte påverka det såklart
Jag är just nu nere i en extrem depression där jag mer eller mindre är instängd hela dagarna och gråter, och detta gjorde ingenting bättre. Jag vet att detta egentligen inte är min ensak osv, men jag tycker verkligen att detta är såååå jobbigt, jag vill bara gräva ner mig eller försvinna så jag slipper genomgå detta.
Finns det någon här som kan förstå min ångest kring situationen? Och OM ni förstår, vad hade ni gjort i min sits? Jag vill verkligen inte höra att jag behöver växa upp, släppa detta eller så. För det går helt enkelt inte. Jag behöver bara förstående kommentarer och bra tips!
snälla, hjälp mig ur detta? 😭