Sambos ligg på bröllopet
Jag tänker såhär, om denna tjej redan är bjuden är ju skadan redan skedd - man kan inte direkt återkalla en inbjudan. Så situationen är redan fullbordat faktum kring bröllopet, så det är bara ditt mindset du kan ändra på.
Jag hade förmodligen känt mig precis lika illa till mods som du. Jag och min sambo har varit tillsammans i många år, men relationen han hade innan mig var ännu längre. Hon fanns överallt tyckte jag då. På familjebilder från semestrar hemma hos föräldrarna, hon kommenterade min sambos föräldrars och syskons bilder på sociala medier, de gillade hennes bilder osv. Detta störde mig enormt. Av någon anledning kände jag att de föredrog henne framför mig. Idag kan jag se tillbaka på detta med helt andra ögon, men där och då mådde jag dåligt över det och inbillade mig att jag blev hänförd.
Du kommer stå bredvid din sambos syster på en av de viktigaste dagarna i livet, ens bröllop. Att systern har valt att ha dig där säger ju mycket om relationen hon har till dig, vilket också säger mycket om relationen mellan dig och din sambo. Om det är någon som ska känna sig dum i detta sammanhang är det ju i sådana fall den där tjejen. Din sambo har valt dig, och det har även hans familj. Hon kommer förmodligen känna sig ännu mer uttittad och skämmig än vad du gör. För vad har du att skämmas över? Äg situationen, var den större personen. Var glad, trevlig och visa dig från din absolut bästa sida. Du behöver inte öht tänka på att hon är där, utan fokusera på dagen och de personer du bryr dig om. Det kommer kunna bli en helt fantastisk dag om du bara försöker ändra ditt mindset. Sluta tänka att du kommer vara pinsam eller se dum ut, för det är du inte!