• Anonym (Tiger)

Killar på dejtingsajter...

Ja, vad tusan är det för fel på dom?!!

Är de helt socialt inkompetenta?

En del skriver "Hej" och så skriver man "Hej" tillbaka och sen en fråga, de svarar men man får ingen motfråga. Så jädra tråkiga. Sen håller de ändå på och fortsätter besöka ens sida som att de väntar på att man ska skriva tillbaka... Har märkt detta beteende flera gånger, att de flesta män eller killar är så fruktansvärt tafatta och har noll koll på socialt samspel. Kan förstå att det är de som blivit över som hänger där, och jag är inte förvånad att dom blivit just över. Väldigt många arbetslösa, förtidspensionärer som hänger där också, med noll självinsikt. Trodde faktiskt att kvalitén skulle vara bättre. 

Har varit medlem på en sida ett litet tag men kommer lägga ner nätdejting helt.

• Svar på tråden Killar på dejtingsajter...
  • Anonym (Tiger)
    Carolatom07 skrev 2023-04-02 18:44:33 följande:

De få gånger jag varit aktiv på datingsiter har jag varit noga med att presentera mig och inte vara en av de där som bara skriver "Hej. läget"? eller "Hej, vad gör du?", men inte fått respons. Så att vara tråkig kan väl gå åt bägge hållen.

Sen finns det faktiskt en till typ som hänger på dejtingsidor och det är dom som direkt frågar "Vill du ses?" Träffar dig gärna, ska vi videochatta?, är du myssugen.. Ja dom går ju också bort direkt.
  • Carolatom07
    Anonym (Tiger) skrev 2023-04-02 20:05:33 följande:
    Sen finns det faktiskt en till typ som hänger på dejtingsidor och det är dom som direkt frågar "Vill du ses?" Träffar dig gärna, ska vi videochatta?, är du myssugen.. Ja dom går ju också bort direkt.
    Det är väl bara att igga dem om man inte gillar dem?

• Anonym (J)
    Anonym (Tiger) skrev 2023-04-02 20:05:33 följande:
    Såna tjejer finns också. Känner verkligen igen typen du beskriver?
  • Anonym (Nätdejting är skit)
    Anonym (Tiger) skrev 2023-04-02 18:08:12 följande:
    Påminner mig om den där kommunisten jag gick med på att dejta för många år sedan. Men tillslut bröt jag och nu lever han tillsammans med en annan stackare som han kan bestämma över. 
    Haha :D 
  • Anonym (Hell awaits you)
    Anonym (Nätdejting är skit) skrev 2023-04-02 15:44:38 följande:

Ja lägg ner nätdejting. Det är så jäkla knäppa snubbar som använder det. Jag har träffat 3, en psychostalker som jag tror har potential att vara livsfarlig, en sexmissbrukande multidejtare som ofta träffade mer än en tjej på samma dag och en nazist.

Nazisten var klart trevligast och sötast. Men tja....nazism. Är en nazist det bästa i mansväg internet har att erbjuda mig så får det faktiskt vara för min del.

En gång sjönk jag så lågt att jag kollade upp vad nazisten kanske har för sig numera och tänkte kanske...men så är han upptagen numera. Alltså fy helvete hur tragiskt kan det bli?

"The only way is down. down, down..." Tror många kvinnor känner igen sig och därför lämnat detta hellhole som nätdejting är.
  • Anonym (Gino)
    Anonym (Nätdejting är skit) skrev 2023-04-02 15:44:38 följande:

Ja lägg ner nätdejting. Det är så jäkla knäppa snubbar som använder det. Jag har träffat 3, en psychostalker som jag tror har potential att vara livsfarlig, en sexmissbrukande multidejtare som ofta träffade mer än en tjej på samma dag och en nazist.

Nazisten var klart trevligast och sötast. Men tja....nazism. Är en nazist det bästa i mansväg internet har att erbjuda mig så får det faktiskt vara för min del.

En gång sjönk jag så lågt att jag kollade upp vad nazisten kanske har för sig numera och tänkte kanske...men så är han upptagen numera. Alltså fy helvete hur tragiskt kan det bli?

Det blir inte bättre än så. Finns få bra män.
  • En glad tjej
    Anonym (Tiger) skrev 2023-04-02 08:15:14 följande:
    Killar på dejtingsajter...

Ja, vad tusan är det för fel på dom?!!

Är de helt socialt inkompetenta?

En del skriver "Hej" och så skriver man "Hej" tillbaka och sen en fråga, de svarar men man får ingen motfråga. Så jädra tråkiga. Sen håller de ändå på och fortsätter besöka ens sida som att de väntar på att man ska skriva tillbaka... Har märkt detta beteende flera gånger, att de flesta män eller killar är så fruktansvärt tafatta och har noll koll på socialt samspel. Kan förstå att det är de som blivit över som hänger där, och jag är inte förvånad att dom blivit just över. Väldigt många arbetslösa, förtidspensionärer som hänger där också, med noll självinsikt. Trodde faktiskt att kvalitén skulle vara bättre. 

Har varit medlem på en sida ett litet tag men kommer lägga ner nätdejting helt.

Så har jag inte upplevt det, jag var ett kort tag inne på Match och där verkade vara flera bra killar. Jag föll speciellt för en kille som jag träffade och det klickade. Idag är vi tillsammans och jag är superkär i honom.
  • Danso89

Nu är denna tråden lite äldre men tänkte att jag ändå skriver ett svar då jag tänkt på detta under ett par år.

Det många kvinnor inte verkar förstå i samband med online dating är att det är två personer som söker kärlek, vill bli tagna med storm, känna att personen i andra änden har ett genuint intresse.

Istället har det till synes blivit någon form av American idol där kvinnorna är "juryn" varpå männen ska "imponera" på kvinnan. Ta sedan detta x antal matchningar. Som man blir man tillslut less på att gång på gång ge sitt engagemang, avsätta tid för att göra ett positivt intryck etc etc. När allt man får tillbaka är korta, sporadiska svar utan någon form av substans. Med tiden genererar detta skulle jag tro i många fall, att man som man går mer på vad som kan tolkas som en "tafatt" infallsvinkel. Dvs "hej" som opener etc. Tills dess att man känner att personen på andra änden visar att dem är på något sätt engagerad i att faktiskt även lära känna DIG. Där tror jag (kanske från båda håll även om jag enbart kan uttala mig om min erfarenhet med kvinnor) att jag har varit med om för många som faller in i just det facket av människor som inte utstrålar att dem vill lära känna mig utan att jag ska leverera som om jag vore på scen. 

Jag säger inte på något sätt att det inte kan vara detsamma motsatt. Jag har pratat med båda typerna jag nämner. Men det är en klar majoritet (kvinnor i mitt fall) som jag säkerligen tror pratar/tänker om mig precis som Trådstartaren uttrycker sig. Men det är då också för att jag inte känner att jag fått samma engagemang tillbaka, varpå jag känner att, varför ska jag engagera mig i att lära känna en person som inte ger mig känslan av att hon vill lära känna mig?

Likaså, det råder någon generell syn på män som tråkiga för att vi inte levererar en out of this world opener? Speciellt inte när allt majoriteten av tjejer mustar fram då dem skriver först är ett "hej" själv. 

Slutligen. Är man på en datingsite för att träffa någon. Fastna inte i scrollandet. Dem du matchar med, ge dem ditt engagemang mer än en kväll, det tar tid att lära känna varandra. Ge det du själv förväntar dig.. Oavsett om du är kvinna eller man. Inse att den där killen/tjejen, precis som du vill bli imponerad på. It takes two to tango.

• Anonym (M)

Kvalitetsmännen skriver väl till de attraktiva intressanta kvinnorna. Du får nog tänka på din egen presentation av dig själv och vilken typ av män du lockar till dig.

• Anonym (Jarl)

De flesta män skriver bra, intressanta svar och berättar om sig själva och ställer vettiga frågor som inledning. Men i princip alla kvinnor dödar mäns entusiasm genom att inte svara ö.ht oavsett vad män skriver. Efter ett par månader på en dejtingsida har de flesta männen lärt sig att det totalt meningslöst att skriva långa meddelanden. Det är då män övergår till att skriva "Hej, läget?"

Det finns i princip 3 kategorier kvinnor på dejtingsidor. Kategori 1  är sådana som bara är ute efter uppmärksamhet och aldrig svarar.

Kategori 2 sådan som tycker det är roligt att hitta fel eller problem med mäns profiler eller meddelanden. Dessa svarar inte heller eftersom de alltid hittar en ursäkt att inte svara.

Kategori 3 är tjejer som är genuint intresserad av en kontakt och som har förståelse för att det kan bli lite rörigt i början innan man har lärt känna varandra. Kategori 3 är mycket sällsynta i Sverige.

Det bästa beslut en man kan göra är att helt och hållet skippa dejtingsidor i Sverige. Möjligen utomlands.

Svar på tråden Killar på dejtingsajter...