• Anonym (Sofie)

Kan man vara särbos som gifta? Orkar inte bo med den jag älskar :(

Orkar inte.

jag städade några timmar igår, idag så är det massa smulor i köket och på golvet, inte nedställt i diskmaskinen, kläder på golvet, mina finkuddar har han tydligen suttit på så ena har tappat i sömmen etc etc. Fläck på mattan.

och detta sker ständigt.

hade det inte varit att vi har städhjälp 2 gånger i månaden hade jag brytit samman. Klarar inte att bo i kaos när jag harven krävande jobb. Mitt hem måste kunna vara en lugn oas att må bra i.

Han är underbar på så många visningen så jäv*a rörig och ibrydd. 

Fula möbler får jag acceptera med.. 

Vill ha ett hem som är i ordning och som jag trivs med ocv slippa att få runt och störa mig på honom. Kunna träffa honom utan att vara irriterad och då bara kunna ha det bra och njuta av varandra. All magi försvinner av att leva tillsammans.

Någon som är särbo med sin gifte hälft trots barn? Hur funkar det? har relationen blivit bättre av att komma bort från gamla irritationsmoment?

• Svar på tråden Kan man vara särbos som gifta? Orkar inte bo med den jag älskar :(
  • Anonym (S)

Har haft en kollega som var särbo med sin äkta hälft. De älskade varandra och ville vara tillsammans som ett par. Men de var olika, en mer slarvig, den andre mer snål t ex. Det fungerade inte rent praktiskt. De fick rådet på familjerådgivningen att bo isär. 

• Anonym (I)

Jag tror det kan bli bättre men jag tror också du tyvärr kommer inse med tiden att du förtjänar någon bättre som uppskattar dig så du kommer skilja dig oavsett. 

• Yllop

Bodde ni inte ihop innan ni gifte er?
    Eller har detta uppenbarat sig efter bröllopet?
    Låter som att du kommer vara lyckligare med ett eget boende.

• Anonym (Mamma Mu)

Jag känner två ( nära vänner) som är gifta och särbos. Den ena har tre barn med sin numera särbo, de bodde ihop i över 20 år och valde att bo isär pga det du nämner, det funkar UTMÄRKT. De har bott så nu i 10 år. Den andra kompisen träffade en man med barn, vilket hon också har, de gifte sig och valde att vara särbo och sedan får framtiden visa hur de kommer att göra. De har nu levt så i ca 4 år och även de trivs med sitt koncept. Så visst kan det funka hur bra som helst! Gäller dock att man är självständig och pratar igenom det ordentligt så båda känner att de är med på tåget på lika villkor. 

• EpicF

Självklart kan man det. Finns inget som hindrar att man bor var för sig även om man är gift. 

• Anonym (j)

Ja det kan man vara. Har du pratat med din man om hur du känner och tänker? Kanske går att lösa på annat stt än att bli särbos. Dock är det inte säkert att din man vill fortsätta vara.din man om ni blir särbos. Men prata med honom om detta.

Svar på tråden Kan man vara särbos som gifta? Orkar inte bo med den jag älskar :(