• Hampus80

Dejt när barnen är hemma?

Kanske en konstig fråga men vad är rätt och vad är fel?
    Jag har ju barnen hemma till 95% av tiden och vill ju kanske träffa någon tjej och känna att jag också lever det mår nog barnen bra av om jag mår bra så mår de bra. 
    nu mår jag självklart inte dåligt men kan var trevligt med vuxet sällskap någon gång. 
    Men jag undrar vad tycker ni kan man bjuda hem en dejt fast man har barnen hemma?
    Svara gärna ärligt även om det blir elakt eller nedlåtande mot mig tror ärlighet vara längst och jag vill ju veta vad ni tycker annars hade jag inte ställt frågan.
    mvh en funderande pappa 🧐

• Svar på tråden Dejt när barnen är hemma?
  • Hampus80
    Anonym (Happily married) skrev 2023-04-03 00:27:16 följande:

Inte i hemmet i första taget - nej! Dina barn är i den misstänksamma åldern, de tidiga tonåren, då allt vad föräldrar gör är genant eller rentav äckligt. Om nu inte dina barn är osannolikt mogna och förstående...Det går över förstås men då är barnen flygfärdiga.
    Kanske dejten/ dejterna i början kan ske dagtid på lördag söndag som en lunch eller eftermiddagsfika? Då kan du väl lämna barnen ensamma. Hittar du efter några träffar någon som du gillar riktigt mycket får du försiktigt  introducera henne för barnen genom att bjuda på fika eller lunch hemma och se hur dina barn reagerar.

Tack för svaret. 
    Känns som ett genomtänkt svar och nästan som att min fråga blir dum 😂
    Köper det med fika och lunch men det blir ju inte samma sak som att bjuda hem någon på middag. 
    Men kanske får börja där ändå. 

• Hampus80
    Anonym (I) skrev 2023-04-03 00:44:49 följande:
    Absolut INTE. Säger sig själv. 

Tack för ärligheten.
    Jag får jobba på att hitta luckor för en dejt. 

• Anonym (Nej)

NEJ ts, absolut inte. Du kan ha dejt hemma när du träffat tjejen ett halvår eller mer, inte innan dess. Du får ta dina barnfria stunder istället. Sover de aldrig över hos kompisar? Att lämna dem ensamma dagtid en timme ungefär borde inte vara något problem egentligen.

Varför har du barnen så mycket? Bor mamman i en annan stad?

Hampus80 skrev 2023-04-03 00:35:15 följande:

Ja en mycket bra fråga. 
    Men om man träffar någon som känns bra så kan man nog ta sig tid på ett eller annat sätt. 

Köper inte det argumentet. Har du inte tid nu så lär du inte ha tid sedan heller, inte egentligen. Det är bättre att du redan nu funderar över hur du ska ha utrymmet att regelbundet träffa någon.
  • Anonym (94)

Nej. För det första är det inte rätt mot barnen att släpa hem främlingar sådär, det utsätter man inte barnen för förens man ser en framtid, och för det andra skulle nog få kvinnor vara bekväma med att träffa någons barn på första dejten. 

• Anonym (Yepp)
    Anonym (94) skrev 2023-04-03 01:07:49 följande:

Nej. För det första är det inte rätt mot barnen att släpa hem främlingar sådär, det utsätter man inte barnen för förens man ser en framtid, och för det andra skulle nog få kvinnor vara bekväma med att träffa någons barn på första dejten. 

Min särbo fick vänta mer än ett halvår innan hon träffade junior.
    Han blir snart 18 och det har gått hur bra som helst.
    Man kan nog inte få en bättre bonusmorsa.
  • Hampus80
    Anonym (Nej) skrev 2023-04-03 01:05:20 följande:

NEJ ts, absolut inte. Du kan ha dejt hemma när du träffat tjejen ett halvår eller mer, inte innan dess. Du får ta dina barnfria stunder istället. Sover de aldrig över hos kompisar? Att lämna dem ensamma dagtid en timme ungefär borde inte vara något problem egentligen.

Varför har du barnen så mycket? Bor mamman i en annan stad?

Köper inte det argumentet. Har du inte tid nu så lär du inte ha tid sedan heller, inte egentligen. Det är bättre att du redan nu funderar över hur du ska ha utrymmet att regelbundet träffa någon.

Jo barnens mamma flyttade för 8 år sedan. 

som du säger det kanske inte finns tid till nått dejtandes. 

får nog fundera till där lite Men först sova tack alla för alla svar. 

• Anonym (111)
    Hampus80 skrev 2023-04-03 00:49:32 följande:

Tack för svaret. 
    Känns som ett genomtänkt svar och nästan som att min fråga blir dum 😂
    Köper det med fika och lunch men det blir ju inte samma sak som att bjuda hem någon på middag. 
    Men kanske får börja där ändå. 

Varför har du en bild av att det är just middag (och hemma) som ska vara det man gör på en dejt? 
    Man får vara mer kreativ när man har barn om barnen är hemma. Dina verkar ju rätt stora ändå så det borde vara så att de har kompisar /aktiviteter och att du kan synka det där framöver, med att de är iväg på saker samtidigt båda två. 

Men som du redan fått tips om: gör annat, och tänk inte att en dejt måste vara i massor med timmar/hela kvällen, utan kortare, så hinner du lära känna en annan människa lite i taget. Sen kan man ha trevliga chattar på kvällarna, när barnen lagt sig. 
    Om personen du möter inte har barn hemma hos sig just när ni ska träffas så kanske hon bjuder hem dig dit - problem solved. 
  • Anonym (A)
    Hampus80 skrev 2023-04-03 00:35:15 följande:

Ja en mycket bra fråga. 
    Men om man träffar någon som känns bra så jkan man nog ta sig tid på ett eller annat sätt. 

Då kan du även ta dig tid när du dejtar. Du kan liksom inte använda det argumentet som det passar. Har du tid för ett förhållande har du tid för att dejta. 

• Anonym (Biobonus)

Jag skulle inte vilja dejta någon som tillbringar all sin tid med sina tonåringar. Om vi blev ett par skulle vi aldrig få någon egen tid tillsamman. Om barnen var med på våra första dejter skulle jag snabbt dra öronen åt mig.

Svar på tråden Dejt när barnen är hemma?