• Anonym (Surr)

Vibration inuti kroppen? Stress?

Jag har vad det känns som inre vibrationer i kroppen. Känslan gör mig super stressad och jag har svårt att vara still. Vibrerar oftast i armar, ben men också i magtrakten och upp mot hals/ansikte, kan nästan höra ibland hur det brummar inne i kroppen. Mycket obehaglig känsla. 

Någon som känner igen sig? 
    Kan det röra sig om ångest/stress?

Har tagit massa blodprover samt gjort Mr hjärna. Hade järnbrist men den är bättre nu. 

• Svar på tråden Vibration inuti kroppen? Stress?
  • Anonym (Kelli)
    Anonym (Surr) skrev 2023-04-05 15:59:52 följande:
    Men flera år efter? Har förvisso haft besvär många år, men att dom blivit värre. Kan man kolla upp detta med blodprov?
    Blodproverna är inte att lita på. Prova, har du tur är det starkt men sannolikt säger läkaren att du har en genomgången infektion. Det finns många borreliagrupper på facebook där jag sökte och fann stöd. Fråga där.
  • Anonym (Surr)
    Anonym (Kelli) skrev 2023-04-05 19:26:18 följande:
    Blodproverna är inte att lita på. Prova, har du tur är det starkt men sannolikt säger läkaren att du har en genomgången infektion. Det finns många borreliagrupper på facebook där jag sökte och fann stöd. Fråga där.
    Tack! Värt att kika på. 
  • amby

När min sambo levde hade han vibrationer i kroppen när han var inne i maniskt skov. Han kunde inte sitta still eller inte ha något att göra. 
    (Bipolär sjukdom).

• hemligemollgan

Kan vara stress, men det är inte så att du bor där det finns vindkraft i trakterna? Infraljudet från dessa kan vibrera i kroppen!

• Anonym (Surr)
    amby skrev 2023-04-06 07:57:05 följande:

När min sambo levde hade han vibrationer i kroppen när han var inne i maniskt skov. Han kunde inte sitta still eller inte ha något att göra. 
    (Bipolär sjukdom).

Kan tänka mig det maniska skovet ger denna känsla. Den är väldigt stressande och det är svårt att vara still. 
    Beklagar bortgången! 
  • Anonym (Surr)
    hemligemollgan skrev 2023-04-06 08:02:38 följande:

Kan vara stress, men det är inte så att du bor där det finns vindkraft i trakterna? Infraljudet från dessa kan vibrera i kroppen!

Visst finns här massor av dessa där jag bor, dock är det kilometrar dit. 
  • Anonym (Kortison)

Jag får så ibland när jag äter kortison. Det är fruktansvärt obehagligt! Det kommer främst när jag försöker slappna av och jag kan verkligen känna hur kroppen slår på och av. Jag får också andra typer av stressymptom - jag har svår att sitta still, jag är ständigt på gång och jag får svårt att sova. Mitt är som sagt kortisonutlöst, men stress höjer väl kortisolnivåerna?

• Anonym (Surr)
    Anonym (Kortison) skrev 2023-04-06 12:26:54 följande:

Jag får så ibland när jag äter kortison. Det är fruktansvärt obehagligt! Det kommer främst när jag försöker slappna av och jag kan verkligen känna hur kroppen slår på och av. Jag får också andra typer av stressymptom - jag har svår att sitta still, jag är ständigt på gång och jag får svårt att sova. Mitt är som sagt kortisonutlöst, men stress höjer väl kortisolnivåerna?

Ja det är väldigt obehagligt. Blir ett extra stresspåslag. Jag måste alltid skaka med ett ben såfort jag är still, känner hur det kryper i hela kroppen. Det stämmer som du säger, stress höjer kortisolet. 
  • Söderköping

Intressant tråd, då jag själva upplevt besvär sedan ca 6 månader tillbaka med en känsla av darrning i kroppen. Det är inte så att jag på något sätt skakar synligt men det känns som en vibration i kroppen. Jag känner av det främst när jag sovit eller vilar, när det först kom var det väldigt obehagligt. Jag trodde att det var en panikattack, men det var nog snarare stress av den obehagliga känslan. Har tagit massa prover, men de hittar ingenting. Jag har inte jobbat sen 6 månader, men upplever samma känsla fortfarande. Nu är jag van så nu blir jag inte lika stressad av den, men det vore skönt att veta vad det beror på och hur jag blir av med det. Kortison-idéen i tråden är intresserant för jag hade börjat med en ny astmaspray ca 1 månad innan det bröt ut. Nu har jag avbrutit den för att se om det hjälper, men samma känsla efter 6 dagar... om någon har mer input så tar jag gärna del av det.

Svar på tråden Vibration inuti kroppen? Stress?