vad tycker ni om navelpiercing på tjejer?
Är det sexigt, neutralt eller fult?
Är det sexigt, neutralt eller fult?
Fullkomligt hemskt! Har träffat några med järnskrot i både vårtor och fittläppar och det går verkligen heeeelt bort. Feta tattisar likaså. Trailer- art och hör billig förort till.
Respektera din kropp.
Fullkomligt hemskt! Har träffat några med järnskrot i både vårtor och fittläppar och det går verkligen heeeelt bort. Feta tattisar likaså. Trailer- art och hör billig förort till.
Respektera din kropp.
Föredrar en snygg ring eller stav i bröstvårtorna och detsamma i fittan 🙂
Jag hade piercing i naveln, gjorde den som 16-åring -99.
7-8 år senare hade den vandrat ut en bra bit. Var i ett tropiskt land och där dog den lilla hud som höll fast smycket och blev helt stel, vilket ledde till en delning av övre delen av naveln. Kroppens slutgiltiga utstötning av det främmande materialet fick nog lite hjälp av det varma, fuktiga klimatet.
Såg inte så snyggt ut först men nu syns det bara om man verkligen synar nära.
Efter det har jag fått höra från diverse hälsoarbetare i alternativmedicin, akupunktörer, ayruvedafolk och kinesisk medicin-"läkare" att det inte alls är bra att sätta en stav i naveln. Den triggar en massa punkter konstant vilket inte ska vara bra för något. Navelområdet är känsligt och det ska enligt dessa läror kunna trigga hälsoproblem.
Tror jag på detta? Tror ändå att det kan ligga något i det även om det inte blir något negativt för alla.
Att kroppen stöter ut smycket är iaf ett klart bevis på att kroppen inte vill ha det där.
Annars tänker jag mest på att piercingar luktar ju inte smaskens om vi nu talar sexuellt och då vill man gärna vara nära naveln med näsan, jag tål det men folk utan piercing/öronhålsvana undrar nog vad det är som luktar skumt i partnerns navel; )
Sen tänker jag att det finns få saker som skriker så mycket 90 och 00-tal som navel/underläpp-piercing och "tramp stamp" (tyvärr är jag märkt av en sådan också, man är inte så klok som 16-åring..)
Verkar som om piercings fått någon slags revival. Hörde en konversation mellan 2 fjortistjejer för några veckor sedan.
"Asså vissa tycker det är mycket med 800 för en piercing."
"A-aah."
"Men asså, det e ju en investering! Du kan ju ha den resten av livet, då är 800 inte mycket."
"A-aah, vuxna tycker liksom inte att det e snyggt, men vi kommer ju aldrig sluta tycka det!"
Rent estetiskt kan det vara snyggt med navelpiercing. På en partner vill jag nog ändå ha en "ren" navel. Men hade varit okej med vilket som, e ju inte naveln jag faller för.
Hade aldrig gjort om det själv i naveln iaf.