Inlägg från: Anonym (Icke-PK åsikt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Icke-PK åsikt)

Egen försörjning blir krav för bostad i utsatta områden

Nu skall jag skriva något icke-pk: Rent krasst tror jag många i Sverige verkar förstå sambandet mellan många icke-etniska svenskar på samma ställe= problem. Jag vill inte spekulera i varför, för då hamnar jag i både självhatiska (är invandrare) och rent rasistiska resonemang. Så drar ett streck där, det är så. Varför? Vill jag inte gå in på.

När antalet svenskar blir lågt och antalet invandrare högt på ett ställe= dåligt. Är invandrarna utspridda är de (vi) en tillgång, i klump är vi en kostnad och ett problem. Så vi måste eller åtminstone borde spridas ut jämnt i Sverige för annars blir det för dyrt.  

• Anonym (Icke-PK åsikt)
    Anonym (E) skrev 2023-04-14 07:28:14 följande:
    Du menar som i skolan när läraren placerar den stökiga eleven bredvid den lugna skötsamma i hopp om att det ska smitta av sig på den stökiga? Nej tack. Vi ?lugna och skötsamma? vill vara ifred och inte agera nån sorts uppfostrare. Det är inte vår uppgift att ?lösa? problemen.
    Exakt så. Skall inte spekulera i varför, bara konstatera. Invandrare från den delen jag är ifrån fungerar såhär. Får vi umgås till stor del med svenskar när vi växer upp och bo bland svenskar skaffar vi ett jobb och lever arbetarklass eller lägre medelklass-liv. Växer vi upp med få svenskar runt oss blir vi kriminella och/eller bidragsberoende. 

Det smittar faktiskt av sig.
Svar på tråden Egen försörjning blir krav för bostad i utsatta områden