Om Vårdcentralen skickar en till Akuten för kirugisk ingrepp
TS har skyddad identitet och det är viktigt att den inte röjs, det kan ju till och med innebära livsfara. Att inte kunna ta betalt direkt och veta hur man ska hantera den betalningen är så typiskt för sjukvården rent allmänt. Jag är god man och slåss ibland mot kommunens representanter, många anställda varken kan eller vill förstå hur uppenbart enkla frågor kan hanteras smidigt utan drar ut på tiden, till och med ordnar sammanträden för rena struntsaker. Eftersom jag arbetat i näringslivet, bank och finans, kan jag jämföra, för oss var effektivitet viktig. Sjukvård rent allmänt kräver lyhördhet och hänsyn, men varför är administrationen runt vården så tungrodd? Anställ några experter från näringslivet och utbilda sjukvårdspersonal! Det skulle kunna innebära att behövande fick bättre vård och dessutom skulle man spara pengar. En situation som denna där TS våndas och oroas, hon har säkert redan bekymmer, skulle inte behöva uppstå; helt befängt att inte kunna ta emot pengar och deponera dem tills fakturering sker.