Planerat kejsarsnitt. Vad händer om man är i en annan stad?
Ha med din journal som förklarar beslutet är mitt tips, då borde de följa den. Du kan få den utskriven av din BM. Kolla också upp vad folk säger om sjukhuset i staden dit ni ska. Har fått intrycket att sjukhus på större städer är mer öppna för kejsarsnitt jämfört med mindre.
Jag hade ett liknande men kanske ändå inte liknande fall. Mina föräldrar bodde 2 timmar från där jag bodde när jag skulle få mitt första barn. Med det barnet hade de upptäckt att jag hade en antikropp som bebisen kunde ta skada av (eller skada och skada, han kunde vara lite gul när han föddes). Så jag fick lämna blodprov var 6e vecka för att kolla att allt såg bra ut. Sedan vid förlossningen var det viktigt att ta blodprov på bebis/navelsträng och analysera samt att behandla barnet om den behövde sola lite. Så de skrev ut ett intyg om det som jag skulle ha med mig om jag åkte till mina föräldrar. Sidnot: bebisen mådde bra när hen kom ut och föddes på planerat sjukhus.
Nu vet jag inte hur långt bort du planerar att åka men det bör gå bra om du har ett intyg/journal med dig. Sedan vet jag inte hur långt du planerar att åka, men nu i efterhand skulle jag i alla fall ha hunnit åka till mitt hemsjukhus på de 20 timmar det tog från första värken till bebisen var ute.