Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

Pengaintresserade, se hit!

Hej! 

Jag vill skapa en tråd för alla som är intresserade av ekonomi. Där vi kan bolla tankar kring investeringar m.m

En tanke som har slagit mig är om detta med att köpa en bostadsrätt verkligen är så otroligt bra i dessa osäkra tider. Förstår att detta är en känslig fråga men tänk tanken att man investerar allt på en bostadsrätt och så om några år så blir det krig i Sverige. Man behöver fly från lägenheten/huset och ens bostads kanske förstörs. Såg lite om en kvinnlig läkare i Ukraina som förlorat ALLT av värde. Vad är era tankar? 

Vad är era tankar om bitcon? 

• Svar på tråden Pengaintresserade, se hit!
  • Anonym (Sanna)

Jag har varken barn eller bostadsrätt och tanken är nog att ha det så. 

Men angående amorteringskravet gällande bolån. Jag har hört att om man betalar av 50% eller mer av bostadens värde så är det ingen förlustaffär. Kan det stämma? Förutom då risken att man måste fly m.m 

Jag vet att Bitcon är högrisk men sprider riskerna, har  endast ca 5000 på Bitcion. Däremot känner jag att jag har dålig på bitcon, därav frågan. Bostadsrätt är nästan högrisk idag anser jag men man går oftast in med en större summa. 

Tanken är att spara pengar i minst ca 10 år, om inte längre. Vad tänker du kring bitcon Jrh? Gillar indexfonder också. Jag försöker ha en liten procent i högrisk och största procenten i låg och mellan. Sedan har jag ca 50% likvida medel. Vet dock inte om jag är för feg... 

• Anonym (Sanna)

Dålig koll på Bitcion skulle det stå :) 

Svar på tråden Pengaintresserade, se hit!