Hade ni lämnat?
Jag är i 35-års åldern och har sambo sen flera år. Vi har inga barn men hus, bil och lån osv. Min sambo och jag träffades ganska unga och han är några år yngre än jag.
Jag har på senaste tiden insett att jag inte känner mig speciellt lycklig i vår relation. Jag upplever inte att vi kan prata om saker på ett djupare plan. Jag har försökt vid flertalet tillfällen fråga vad vi har som är speciellt och värt att satsa på då gnistan nu inte finns där. Vi ligger väldigt sällan, ingen av oss tar initiativet. Svaren när jag frågar vad han ser i relationen är att ?jag är allt han har? och att ?han tycker om mig och vill bilda familj med mig?
Problemet är att jag inte riktigt känner mig uppskattad. Jag vet att han uppskattar mig men här kommer ett par exempel:
- för några år sen tog jag upp barnfrågan, laddade ner appar, köpte ägglossningstest osv. Inte vid ett tillfälle följde han upp, frågade något om min menscykel eller så. Jag tog upp det vid några tillfällen men fick inget vidare gehör.
- jag har ofta (förut) pratat om giftermål, spelat musik som jag tänkt på skulle spelas i kyrkan osv. Berättat att jag gärna vill gifta mig, frågat om vad han tänker om det men inte fått så många svar. Jag köpte även ringar och gav honom som en push att fria till mig men det är nu över 4 år sen. Än har inget hänt..
Nu har jag dessvärre fattat tycke för en annan person och jag försöker såklart hitta 1000 anledningar till att detta skett. Men det kanske är så lätt som att vi inte är rätt för varandra? Vi bråkar sällan, men skrattar heller inte så ofta. Jag blir glad när han behöver jobba över osv.
Hur låter det här för er? Jag vet att det bara är jag som kan avgöra vad som är rätt att göra. Men det kan vara skönt med någon annans tankar om det hela.