• Oväntadedrömmen

BIM Maj 2023

Hej. Här kom mensen två dagar tidigt igår.
    Sä startar igång en majtråd och håller tummarna för oss alla 

Kopiera listan och lägg in er i ordning!
    Lycka till ❤️

4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet

• Svar på tråden BIM Maj 2023
  • Foodie92

Syskonförsök: låter som en hälsosam inställning❤️

Trefaldigmästareikärlek: ja de känns ju värre när man hållt på så länge, de jobbiga är de där stunder man egentligen inte orkar så behöver man ändå få de gjort. Det är skönt med pauserna mellan ÄL och nästa ÄL för då kan man mysa när man vill men när de e ÄL så hör man en klocka ticka likt stranger things klockan 😂

• Syskonförsök

Känner helt igen oss ❤️ vi lyckas en gång i samband med ägglossning hela tiden men det räckte åtminstone en gång senast ;) men ja, de är påtvingat och kommer såååå mycket enklare utan glad gubbe tvånget 🤪 känns dock som en vana nu? hahaha. Med första ungen minns jag att maken någon gång fick svårt att komma för de var så påtvingat men numera är det åtminstone borta 😂 men längtar till tvångsexet är borta!!!

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-18 11:55:07 följande:

Oväntadedrömmen, syskonkärlek och foodie92 ❤️❤️ Tack tack tack för hopp, blir så himla varm i hjärtat 😭 Nu är det tamejtusan vår tur! Grät lite i bilen i morse på väg till jobbet, vilket var skönt - bara få släppa lite på frustrationen och ilskan. Det jobbigaste av allt är att sambon inte är super hög i sin drift vilket gör att i stort sett varje försök känns påtvingat och mest som ett "måste" 😞 Jag är inte heller superdriven när det kommer till sex och upplever att det blivit värre efter vi börjat försöka.. 

• Syskonförsök

❤️❤️❤️

Foodie92 skrev 2023-04-18 12:36:05 följande:

Syskonförsök: låter som en hälsosam inställning❤️

Trefaldigmästareikärlek: ja de känns ju värre när man hållt på så länge, de jobbiga är de där stunder man egentligen inte orkar så behöver man ändå få de gjort. Det är skönt med pauserna mellan ÄL och nästa ÄL för då kan man mysa när man vill men när de e ÄL så hör man en klocka ticka likt stranger things klockan 😂

• Bakpotatis

Hoppar in här jag med! Hade tänkt vänta tills i sommar för att försöka för andra barnet men fick feeling när solen kom fram så nu är jag supertaggad på att bli gravid redan nu, har längtat ett tag :) 

4/5 Tricko, försök 1, första barnet
    4/5 Bakpotatis, 1 försöket, andra barnet
    5/5 hannis1983, försök 2 efter MF, fjärde barnet
    6/5 dudetten, försökt i 4 år, första barnet
    7/5 lilliz, försök 2, andra barnet 
    9/5 klyftpotatis, försök 4, första barnet
    11/5 ggi123, försök 8, första barnet
    12/5 syskonförsök, försök 1 efter MF, andra barnet
    13/5 MiniRodini, försök 1, andra barnet
    15/5 Embarazada, försök nr 10. Tredje barnet.
    16/5 Veeera, försök 1, första barnet 
    16/5 Loui123, försök 5, andra barnet
    17/5 lipa3646, försök 5
    18/5 anonym (Mammi)
    22/5 trefaldigmästareikärlek 10 försöket 2:a barnet 
  • Potatisbulle

Hej på er!
    Jag hoppar in här då jag verkar ha haft ÄL i söndags kväll eller igår (enligt test och temp), några dagar senare än jag trodde först i april-tråden. (Har haft ganska långa oregelbundna cykler på 26-39 dagar sedan vi började försöka). Denna gången gav jag mig tusan på att pricka ÄL med test och vi fick till det perfekt, varannan dag hela veckan och extra i helgen, så är så galet förväntansfull nu. Har aldrig heller känt av ÄL så här mycket. Idag har jag haft molvärk HELA dagen, men det är ju såklart för tidigt att känna något än? Kanske kan det bli så efter ägglossning oavsett? Har lovat mig själv att inte testa förrän nästa torsdag (27/4), så nu blir det en lång väntan. Skönt att veta att vi är flera ❤️ 

1/5 Potatisbulle, försök 5, första barnet

17/5 lipa3646, försök 5
    18/5 anonym (Mammi)
  • Syskonförsök

Hej! Håller tummarna 😍👍🏼 ägget fäster tidigast fem dagar efter ägglossning så lite tidigt att känna något men håller tummarna att de är ett gott tecken!

Potatisbulle skrev 2023-04-18 22:01:15 följande:

Hej på er!
    Jag hoppar in här då jag verkar ha haft ÄL i söndags kväll eller igår (enligt test och temp), några dagar senare än jag trodde först i april-tråden. (Har haft ganska långa oregelbundna cykler på 26-39 dagar sedan vi började försöka). Denna gången gav jag mig tusan på att pricka ÄL med test och vi fick till det perfekt, varannan dag hela veckan och extra i helgen, så är så galet förväntansfull nu. Har aldrig heller känt av ÄL så här mycket. Idag har jag haft molvärk HELA dagen, men det är ju såklart för tidigt att känna något än? Kanske kan det bli så efter ägglossning oavsett? Har lovat mig själv att inte testa förrän nästa torsdag (27/4), så nu blir det en lång väntan. Skönt att veta att vi är flera ❤️ 

17/5 lipa3646, försök 5
    18/5 anonym (Mammi)
  • Oväntadedrömmen

Syskonförsök:
    Det är bra att få gråta, släppa på trycket lite. 
    Igår bröt jag ihop och kände att alla andra blir gravid på en gång och att jag inte kommer lyckas bli gravid.

Jag vet ju att det är bullshit och att det är en minioritet som lyckas på en gång. Och jag har inte ens försökt länge. 🙈

• Mmajors
    hej hej!
    jag lägger till mig i listan, får se hur aktiv jag kommer ihåg att vara men jag tycker det är kul att följa dessa trådar :)
    Lite om mig, jag är 34år och försöker få till första barner. Hade ett tidigt MF i januari och gjorde första riktigs försöket igen förra månaden men då min cykel fortfarande var lite ostabil efter mf (först hade jag en kortare cykel efter mf, sedan en längre än normalt) så tror jag inte vi lyckades pricka äl. Köpt hem stickor nu för att lättare kunna veta ungefär när det är ?dags? :D  känns skönt att ha januaripluset i ryggen, då vet man ju att det ?kan gå?.  Det var relativt oplanerat och en överraskning. 

hoppas på många plus, har sett att några av er har vart med en längre tid - håller särskilt tummarna för er Hjärta

10/5 Mmajors, försök 2 efter mf, första barnet
    17/5 lipa3646, försök 5
    18/5 anonym (Mammi)
  • Potatisbulle

Syskonförsök: Tack ❤️ Ja, haha, det är jag fullt medveten om egentligen. Har i princip varit skengravid i ett halvår nu så försöker att inte känna/överanalysera efter för mycket men det är så svårt 😂 Hur som helst så måste denna äl varit något utöver det vanliga så kan inte låta bli att hoppas lite extra? Jag tänker varje månad att jag är gravid tills motsatsen bevisas för att orka med detta så jag är ändå glad för lite symtom även om det är för tidigt 😇

• Foodie92

Nu vänder jag mig till visdomen ni alla besitter 💕

Detta är första gången som jag sett på tempkurvan att ÄL troligtvis uteblivit. Nu till min fråga...
    Brukar man få mens som vanligt eller vad har jag att vänta mig ? Hur är det med mensvärk innan mensen?

Försöker bara förstå hur jag ska hitta nästa ägglossning, men om cykeln fortsätter som "vanligt" trots utebliven ÄL så har ja full koll men tänker om de beter sig annorlunda när man inte ägglossar?

Svar på tråden BIM Maj 2023