Inlägg från: Anonym (XXX) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XXX)

Abort mot min vilja

Anonym (???) skrev 2023-08-05 18:45:06 följande:

Hur får han dig att känna dig tvingad?
    Han kan inte tvinga dig att göra abort, det är bara du som kan ta det beslutet.
    Vet inte hur många såna här trådar jag har sett här på fl den senaste veckan...mannen tvingar mig till abort....o sen skriver kvinnan att hon ligger i soffan o gråter o ångrar sig o säger att det är hans fel.
    Det är ju inte mannens fel att kvinnan väljer en abort.
    Tyvärr är det väl så att många kvinnor inte kan stå på egna ben utan måste ha en karl som likt föräldrar bestämmer o tar hand om kvinnan.
    Hur som helst, han kan inte tvinga dig, då du har fri vilja att välja att föda barnet.

Det tråkiga är ju också, att många här på FL uppmanar dem till att göra abort. "Man kan inte tvinga en man att bli far, han har lika rätt att bestämma", "hur ska det gå för barnet utan far?" o.s.v..

I verkligheten kommer det att lösa sig med pappan på endera sättet, och även om man blir ensam mamma så klarar man sig som det i Sverige. Barnet blir det viktigaste i livet, pappan blir långt mindre viktig - han kan sura bäst han gitter. Och barnet har man hela livet ut - en karl kan försvinna, och då sitter man där ensam ändå på äldre dagar. 
Svar på tråden Abort mot min vilja