Intervju hos Lernia för arbete som fordonsmontör på Volvo
Ska snart på arbetsintervju hos Lernia för heltidsjobb på Volvo i Göteborg som fordonsmontör.
Någon som varit på intervju hos dem och vet vilka frågor de brukar ställa? Lätt eller svår intervju? Hur lång tid det kan tänkas ta? Är så himla nervös inför detta, det är en av mina största svagheter faktiskt.
Hur lång tid kan det ta innan man får besked efter intervjun?
De ville ha två stycken referenser från någon med arbetsledande ställning typ chef eller arbetsledare och liknande men jag har bara en sådan referens, kommer det bli problem tror ni?
Läste nånstans att de vill att man ska vara i fysiskt bra form för att jobba hos dem men jag är överviktig, kommer det att kunna bli problem för mig att ro hem jobbet? Har jobbat i fysiskt krävande jobb innan och det har funkat bra.
Hur funkar det med lönen, får jag begära en viss lön eller ger dem bara ut en lön enligt någon tabell? Om jag ska begära lön själv, vad är en rimlig nivå att börja på? Har ingen erfarenhet av liknande jobb sedan innan men har tagit truckkort för nåt halvår sedan om det kan vara till någon hjälp. Är 30+.