Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Miljonär men fattig

Så barnen serveras bara linser och bönor fast ni kunde ha råd att köpa riktigt kött, fisk och färska grönsaker? Inte bra alls. Hoppas de iallafall får skolmat.

• Tow2Mater
    Anonym (zxcv) skrev 2023-04-12 10:04:52 följande:
    Inget fel på linser och bönor!

Är uppvuxen på det för min familj har alltid varit vegetarianer och jag har alltid varit välväxt, pigg och orkat idrotta en massa.

En del dagar åt vi "bara" pannkaka eller te och smörgås på kvällen. Åt sällan i skolan för de var riktigt dåliga på att laga vegetariskt när jag gick i skolan. Funkade utmärkt.
    Tycker synd om dig. Alla barn fortjänar en varierad kost av många olika anledningar, även fattiga och vegetarianer.
  • Tow2Mater
    Anonym (zxcv) skrev 2023-04-13 18:38:25 följande:
    Jag fick varierad kost men den var vegetarisk.

Frågan är hur varierad kost man får genom att äta köttbullar och pasta till lunch och sen pannbiffar med potatis till middag?

Men lovar att skriva till dig om min vegetariska livsstil ger mig hälsoproblem. Är 45 nu och aldrig haft några hälsoproblem eller varit inlagd på sjukhus.
    Fast kan ju vara rena turen eller så kanske det kan ligga något i att vegetariskt är mer hälsosamt?
    Då kanske din situation inte alls är relevant i sammanhanget. TS köper bara den allra billigaste maten till sina barn.
  • Tow2Mater
    Anonym (Många frågetecken) skrev 2023-04-15 15:27:42 följande:
    Du har antagligen b12-brist 

Jag har vuxit upp med att äta fisk och kött men även bönor, mycket grönsaker och all mat lagad från grunden. Att inte ge sina barn livsviktiga näringsämnen som endast finns i kött (b12) är barnmisshandel. 
    Mycket bra information till TS, ifall deras billiga kost inte alls omfattar kött!
  • Tow2Mater
    Anonym (zxcv) skrev 2023-04-24 10:58:28 följande:
    Nej den kanske inte är relevant för ts (som ju ändå verkar ha dragit rätt fort).

Svarade ju på ditt inlägg om att linser och bönor skulle vara dåliga livsmedel.
    Då missförstod du det jag sa, för det sa jag inte.
  • Tow2Mater
    Anonym (Sandra) skrev 2023-04-24 12:08:08 följande:
    Vad har du för åsikt om bra och nyttig mat?! Bönor och linser är det bästa ur hälsosynpunkt. Och frysta grönsaker kan vara mer vitaminrikt än färska . sen kompletterar man med kött/ fisk. Du får det att låta som de du nämnde är skräp. Okunnigt
    Då missförstod du det jag sa, för det sa jag inte.

Jag pratar om TS som bara ger sina barn det allra billigaste.
Svar på tråden Miljonär men fattig