Korta lårben 19v+4
Hej!
Första graviditeten som far här och jag försöker hålla mig involverad som det bara går.
Nu ska jag visserligen inte ha barn i sverige (befinner mig i polen) och min fästmö går på undersökningar ganska ofta om man jämför med Sverige som jag förstår det (Det har säkert gjorts uppemot 6-7 ultraljud fram till 19 veckor 4 dagars graviditet)
KUB testerna visade inte på något konstigt ( 12v 4 dagar)tror riskerna för trisomi låg på 1:3000 eller mer (då är min fästmö 31 år )
I fredags så kunde de konstatera innan RUL (som var i tisdags) att lårbenen mättes korta för graviditeten (då exakt 19 fullgjorda veckor)
I tisdags på RUL 19v+4 så mättes det ju överallt, alla mått OK förutom just lårbenet som mätte 25mm
och det tycker man ju då är för kort - får remiss vidare för vidare diagnostik på sjukhuset (vi går till privata kliniker här nere i Gdansk)
Nå jag kan ju rationalisera detta med att vi båda är korta, min far och morfar var korta män , vi ser ut som kylskåp allihopa i kroppsformen tror jag.
Någon som har input på hur de gått för er? jag ser tidigare trådar om saken och att det gått bra i slutändan, men vill få lite kött på benen för att lugna ner tösen min så att säga.