Inlägg från: Anonym (Lärare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lärare)

700kr i löneförhöjning😡

Anonym (normi) skrev 2023-04-14 21:33:58 följande:
    Ingen bryr sig om dina poäng haha, vad sorgligt att du trodde du gjorde något genom att nämna det. Dina arbetsuppgifter och arbetsmiljö kräver ingen hög lön. Väldigt enkelt. 

Mina givande arbetsuppgifter har jag redan nämnt. Jag räddar liv. Vet du hur jag spenderade mitt måltidsuppehåll, inte matrast för sånt kul fick jag inte, förra veckan? Förutom de fyra avbrotten av kollegor som måste fråga om arbetsuppgifter då. Genom att se kollegor rulla förbi med de just uttagna organen på den tidigare högst levande, kännande människan med familj som älskar hen som vi försökte hjälpa några timmar tidigare. Men visst, vi måste ge er lika hög lön eftersom ni kramar barn och tvingas se deras uppskrapade knän. Ett skämt är det. 

Låt mig gissa, du är undersköterska med ett enormt mindrevärdeskomplex och akademikerförakt?

Ett gott råd - man mår oftast bättre om man förbättrar sin egen situation först istället för att leva i avundsjuka mot andra. 

Skaffa dig en utbildning och ett jobb du trivs med så ska du se att det känns mindre bittert!

Svar på tråden 700kr i löneförhöjning😡