• Anonym (besviken)

700kr i löneförhöjning😡

Fick 700kr i löneförhöjning idag! Är utbildad barnskötare och också leg förskollärare sedan 12 år tillbaka. 
    Har jobbat i sammanlagt 25 år inom barnomsorgen. Är 50+. 
    Min nya lön är 32.700kr vilket inte känns rimligg? Vad tjänar ni andra förskollärare i min ålder och som jobbat länge? 

• Svar på tråden 700kr i löneförhöjning😡
  • Anonym

Rätt bra för att vara dagisfröken skulle jag säga.

• Anonym (Gun)

Låter rimligt. Det tjänar man hos oss i förort till Gbg också.

• RaYzLeR
    32.700kr är väl en bra lön? Själv så har jag en daglig verksamhet och tjänar bara 15 kr i timmen! 😄
  • blomman 2

Jag är utbildad barnskötare med fler år än dig i bagaget och får samma lön?arbetar i Stockholm. Är du förskollärare är du lågavlönad?hur länge har du varit leg förskollärare? 

• Anonym (normi)

Om du jobbat med detta i 25 år borde du väl vara van och förberedd för låg lön? Tycker inte heller att det är rimligt att tjäna allt för mycket som dagisfröken. Googlar man verkar du ligga rätt normalt, kanske lite lågt:

"Ca 10 år efter examen är den 32 300 och 20 år efter examen är den ca 33 800"

• Anonym (besviken)
    blomman 2 skrev 2023-04-14 17:40:44 följande:

Jag är utbildad barnskötare med fler år än dig i bagaget och får samma lön?arbetar i Stockholm. Är du förskollärare är du lågavlönad?hur länge har du varit leg förskollärare? 

I 12 år
  • Anonym (besviken)
    Anonym (Gun) skrev 2023-04-14 17:26:40 följande:

Låter rimligt. Det tjänar man hos oss i förort till Gbg också.

Ok jag tycker att det är lågt med tanke på att nyexade fsklärare får ca 31.00kr i ingångslön. 
  • blomman 2
    Anonym (besviken) skrev 2023-04-14 17:46:04 följande:
    Ok jag tycker att det är lågt med tanke på att nyexade fsklärare får ca 31.00kr i ingångslön. 
    Ja det tycker jag med.
  • blomman 2
    Anonym (normi) skrev 2023-04-14 17:41:36 följande:

Om du jobbat med detta i 25 år borde du väl vara van och förberedd för låg lön? Tycker inte heller att det är rimligt att tjäna allt för mycket som dagisfröken. Googlar man verkar du ligga rätt normalt, kanske lite lågt:

"Ca 10 år efter examen är den 32 300 och 20 år efter examen är den ca 33 800"

Eh??dagisfröken?? Tycker att det är ett nedvärderande uttryck för vår profession. Du verkar inte ha så stor kännedom om vårat yrke.
  • Anonym
    blomman 2 skrev 2023-04-14 18:01:07 följande:
    Eh??dagisfröken?? Tycker att det är ett nedvärderande uttryck för vår profession. Du verkar inte ha så stor kännedom om vårat yrke.
    Innan ni dagisfröknar fick hybris så var det så alla sa.
    Du ÄR dagisfröken även om du vill ha en finare titel.
Svar på tråden 700kr i löneförhöjning😡