Får jag bestämma att tonåring måste bo hos farmor ett tag?
Har jätteproblem med min 16-åring. Hen bråkar , kallar mig för allt möjligt (hora bland annat), skriker något fruktansvärt ,slår i väggar osv och det går ut över yngre syskon.. dessutom är hen ofta elak mot och retar mellanbarnet. Hen kan tyvärr inte bo hos sin pappa eftersom han har haft psykoser men hos farmor funkar, just nu har hen varit där ibland på helger.
Det är tydligen fruktansvärt att vara här , hen hotar med soc och jag är världens sämsta mamma men ändå vill tonåringen bo mest här.. och jag känner att det kanske inte funkar just nu. Har jag rätt att bestämma att tonåringen ska bo hos farmor ett tag (kanske några veckor iallafall) fast hen vill bo kvar här? Förlåt låter kanske som en dålig mamma men är bara människa och jag orkar inte hur mycket som helst , har ju två mycket mindre barn också som jag måste orka ta hand om och jag mår väldigt dåligt av det här..
Har haft och har kontakt med soc redan också. Jag är absolut inte perfekt heller , har skrikit tillbaks också och vill inte att de yngre barnen är med om sånt , känns som vi skulle behöva en paus från varandra.