Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Otrogen fru

Anonym (Motsatsen mellan ord o handling) skrev 2023-05-02 08:41:39 följande:
    Om någon lagt arsenik i din mat så kommer du utan tvekan att veta det. Du vet det och du kommer må ont av det.

Om ingen av kvinnans kollegor, och ingen annan, vet något så kommer ingen må ont av det.

Det jag inte vet mår jag inte ont av = sanning.
    Du kanske upplever sanningen som obekvämt för dig men fortfarande gäller att det på saklig grund är sant och det har aldrig någonsin i historien kunnat motsägas.

Du har försökt massor av gånger, försökt att hitta på att märkligare scenarier och allt värre exempel, men aldrig, inte en enda gång, har du ens varit i närheten av att visa något annat än att det faktiskt är sant.
    Eller snarare om du hade fått veta det i TID så hade du kunnat sätta stopp för det istället för att få reda på det när det redan är för sent och det är dags att boka gravplats.

Precis som den bedragna kvinnan hade kunna slippa bli bedragen OM hon får reda på det och då sluppit skvaller bland kollegorna.

Så ja din dina argument stämmer inte det minsta.

Det är inte andra som hittar på scenarier det är dina argument som är bisarra 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Cuckold) skrev 2023-05-02 15:05:57 följande:

Jag är kanske inte rätt person att svara men när jag blev bedragen i 20-års åldern av min dåvarande partner utvecklade jag istället en cuckoldfetisch så jag skulle gått så otroligt mycket igång på om min fru låg med andra män. Hon är inte mer än en människa, fråga henne istället vad det är hon saknar hos dig som fick henne att söka efter en annan man.

Du har inte funderat på att den där spontana utvecklingen av cukoldfetish kan ha orsakats av att du inte lyckades hantera din dåvarande partners svek på ett bra sätt?

Bara en sån sak som att du skyller en persons val av att svika och ljuga för sin partner istället för att hantera ett eventuellt missnöje på ett värdigt sätt på partnern säger ju en hel del... jag menar ditt argument är lite som att säga att om din kompis blir sur på dig och istället för att lösa det på ett schysst sätt så går han lös på dig med en klubba så är det på något magiskt sätt ditt fel och det du som borde fråga sig vad du gjorde som fick honom att bete sig som en idiot istället för att hantera det som en vuxen person.
  • Anonym (jaha)
    Ordinär Man skrev 2023-05-11 16:05:32 följande:

Kom ihåg att otrohet är oerhört vanligt, trots stigmat, och något helt naturligt. Om du påstår att du under förhållandet inte velat ligga med någon annan, tillhör du en fötsvinnande minoritet, eller mer troligt att du ljuger.

Betydligt vanligare är det att man inte tillåter att ens partner har en affär. Så ta det lite lugnt och prova på lite själv.

Tänk på att våldtäkt oxå är oerhört vanligt trots stigmat. Betyder vanligt att det är acceptabelt?

Att svek och lögner skulle vara naturligt får stå för dig och dina värderingar

Nej, svika och ljuga är absolut inte något majoriteten gör oavsett hur mycket människor som gör så vill tro det för att normalisera sitt beteende. Statistiskt sett är runt 30-40% otrogna och så vitt jag vet är 60-70% fortfarande mer än 30-40%
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Läsförståelse) skrev 2023-05-11 16:31:26 följande:
    Våld är alltid oacceptabelt.
    Men det är svek, manipulation och missbruk av andras förtroende menar du?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Läsförståelse) skrev 2023-05-11 17:38:24 följande:
    Jag menar att våld alltid är oacceptabelt oavsett hur vanligt eller ovanligt det är statistiskt. Det spelar ingen roll.
    Ja det var därför jag tog det som exempel på något som är vanligt men oacceptabelt precis som svek, manipulation och missbruk av andras förtroende.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Läsförståelse) skrev 2023-05-11 17:58:42 följande:
    Nej våld är alltid oacceptabelt och därför inte jämförbart. Våldtäkt är ett hemskt brott som inte går att likställa med att bli ljugen för. Absurt.
    Och svek, manipulation och missbruk av andras förtroende är inte hemskt menar du?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Läsförståelse) skrev 2023-05-11 18:07:04 följande:
    Det kanske det är, men våldtäkt är en helt annan nivå som inte går att jämföra och det inser nog du också.
    Var har jag jämför våld med svek?
    Jag tror du missuppfattat poängen, poängen var att bara för att något är vanligt så behöver inte det betyda att det är acceptabelt... jag ställde till och med just den frågan efter det du hakat upp dig på.
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-11 16:25:35 följande:
    Tänk på att våldtäkt oxå är oerhört vanligt trots stigmat. Betyder vanligt att det är acceptabelt?

• Anonym (jaha)
    Anonym (Läsförståelse) skrev 2023-05-11 18:24:49 följande:
    Men ändå kände du att du behöver ta till just våldtäkt som exempel, varför dög det inte med till exempel snatteri eller fortkörning?
    Spelar det någon roll vad för slags vanlig handling som inte är acceptabelt när poängen inte handlar om vad det är utan om att vanligt inte behöver betyda acceptabelt?

Varför väljer du att lägga så mycket fokus på det istället för frågan i sig?

Och vad menar du med "kanske det" förresten? Är svek, manipulation och missbruk av andras förtroende acceptabelt eller är det inte det?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Läsförståelse) skrev 2023-05-11 18:57:46 följande:

Om det inte var poängen så hade du lika gärna kunnat använda fortkörning som en exempel men du valde våldtäkt av en anledning, det är uppenbart. 

Jag menar att det kan vara oacceptabelt, men uppenbarligen finns det de som accepterar det och det får de ju göra om de vill.

Men nu tog jag våldtäkt och fråga kvarstår, är vanligt detsamma som att det är acceptabelt?

Jag frågade inte om det går att göra saker trotts att det är oacceptabelt, jag frågade dig om DU tycker otrohet är oacceptabelt eller ej?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Läsförståelse) skrev 2023-05-11 19:52:52 följande:
    Det kan det vara, beror ju på vad det handlar om. Våld är dock som sagt alltid oacceptabelt.

Jag vet inte hur det är relevant vad just jag tycker, jag menade att generellt går det inte att säga eftersom det är så olika vad människor accepterar i ett förhållande. Men visst personligen skulle jag kanske kunna acceptera det, beror ju på omständigheterna och orsakerna till det kan jag tänka mig men nu blir det väldigt hypotetiskt då jag inte är där.
    Det tycker inte jag, jag skulle hellre ta tex en örfil än 5 års svek, lögner och manipulation vilket dag i veckan som helst. Även våld är relativt och i många olika skepnader. En örfil gör ont en liten stund, 5 års bortkastad tid kan jag aldrig få tillbaka.
Svar på tråden Otrogen fru